• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

چین صادرات فلزات ساخت ریزتراشه را محدود کرد

  • کد خبر : 5148
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
چین صادرات فلزات ساخت ریزتراشه را محدود کرد
دولت چین به منظور رقابت با آمریکا در صنعت محصولات نیمه رسانا، صادرات فلزات مربوط به ساخت این محصولات را محدود می‌کند.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد پکن به منظور رقابت با واشنگتن در صنعت محصولات نیمه رسانا، صادرات برخی فلزات مورد استفاده در تولید این محصولات را محدود می‌کند.

بر این اساس، هدف از اعمال این محدودیت، حمایت از منافع و امنیت ملی کشور است و صادرکنندگان باید برای صادرات برخی محصولات مربوط به گالیوم و جرمانیوم مجوز بگیرند.

براساس این گزارش، این محدودیت‌های جدید از اول ماه اوت اعمال شده و برای هشت محصول مربوط به گالیوم اعمال می‌شود: گالیوم آنتیمون، گالیوم آرسنید، فلز گالیوم، گالیوم نیترید، گالیوم اکسید، گالیوم فسفید، گالیوم سلنید و ایندیوم گالیوم آرسنید.

محدودیت‌های اعمال شده بر جرمانیوم نیز شامل محصولات زیر است: جرمانیوم دی اکسید، شمش جرمانیوم، فلز جرمانیوم، جرمانیوم تتراکلراید و زینک جرمانیوم فسفید است.

وزارت بازرگانی تاکید کرد لازم است صادرکنندگان مجوزهای صادرتی مخصوص را بگیرند. هر فرد و نهادی که این محصولات را بدون مجوز صادر کرده و آنهایی که بیش از مقدار اجازه داده شده، اقدام به صادرات کنند، جریمه خواهند شد.

از جرمانیوم در تکنولوژی فروسرخ، کابل‌های فیبر نوری و سلول های خورشیدی استفاده می شود.

اعمال محدودیت‌های جدید صادراتی که پکن آن را اقدامی استراتژیک می‌خواند، در حالی است که واشنگتن نیز محدودیت‌های جدیدی را بر ارسال ریزتراشه‌های دارای فناوری بالا به چین، اعمال کرده است.

علاوه بر این، آمریکا و هلند در تابستان سال جاری با اعمال محدودیت‌های فروش تجهیزات تولید ریزتراشه، قصد مقابله با چین در این زمینه را داشته و می‌خواهند از اینکه این نوع تکنولوژی برای تقویت بیشتر ارتش چین استفاده شود، جلوگیری کنند.

این در حالی است که دولت بایدن سال گذشته با هدف جلوگیری از پیشرفت بیشتر چین، محدودیت‌های جدیدی برای صادرات تجهیزات مربوط به ساخت ریزتراشه‌ به کارخانه‌های این کشور در نظر گرفت.

این محدودیت‌ها که طی نامه‌هایی به ۳ شرکت بزرگ تولید محصولات نیمه رسانا ابلاغ‌شده بود، آنها را از صادرات تجهیزات مربوط به ساخت ریزتراشه‌ به کارخانه‌های چین که نیمه‌رساناهای پیشرفته تولید می‌کنند منع کرده بود.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا تاکید کرد این وزارت‌خانه رویکرد همه‌جانبه‌ای جهت حمایت از امنیت ملی آمریکا و منافع سیاست خارجی در پیش گرفته‌است که شامل جلوگیری از دستیابی چین به فناوری آمریکا جهت به‌روز کردن تجهیزات نظامی می‌شود.

منبع: tasnimnews

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5148

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.