• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

چین سختگیری‌های بیشتری برای فناوری «دیپ فیک» اعمال می‌کند

  • کد خبر : 3695
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
چین سختگیری‌های بیشتری برای فناوری «دیپ فیک» اعمال می‌کند
تنظیم‌کننده‌های چینی مقررات جدیدی برای مهار استفاده از فناوری سنتز عمیق به عنوان بخشی از کمپین دولت برای سرکوب شایعات آنلاین و اطلاعات نادرست وضع می‌کنند.

ارائه دهندگان و کاربران خدمات سنتز عمیق باید مطمئن شوند که هر محتوای ویرایش شده با استفاده از این فناوری به صراحت برچسب گذاری شده و می‌توان آن را به منبع آن ردیابی کرد. در صورت استفاده از این فناوری برای ویرایش تصویر یا صدای شخصی، طبق مقررات باید به فرد مورد نظر اطلاع داده و رضایت وی جلب شود.

هنگام بازنشر اخبار ایجاد شده توسط این فناوری، منبع فقط می‌تواند از لیست رسانه‌های خبری مورد تایید دولت باشد.

بر اساس قانون جدید، از ارائه‌دهندگان این خدمات نیز خواسته می‌شود که از قوانین محلی تبعیت کنند، به اخلاقیات احترام بگذارند، و جهت سیاسی و جهت‌گیری صحیح افکار عمومی را حفظ کنند.

رگولاتور ارشد اینترنت چین نگران است توسعه کنترل نشده و استفاده از ترکیب عمیق می‌تواند منجر به استفاده از آن در فعالیت‌های مجرمانه مانند کلاهبرداری آنلاین یا افترا شود.

پیش از این، مسئولیت مقررات سنتز عمیق بین مقامات متعددی پخش شده بود، اما حرکت برای اجرای یک قانون مستقل بازتابی از توسعه سریع فناوری و چالش‌های نظارتی ناشی از آن است.

یکی از بدنام ترین کاربردهای این فناوری، دیپ فیک است که از آن برای تعویض چهره یا صدای یک فرد با فرد دیگر استفاده می‌شود.

دیپ‌فیک‌ها که به دلیل پیشرفت فناوری شناسایی آنها سخت‌تر می‌شود، در سطح جهانی برای تولید فیلم‌های مستهجن افراد مشهور، اخبار جعلی و ارتکاب کلاهبرداری مالی استفاده می‌شوند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غربی مانند توییتر و فیس‌بوک قوانین خاصی را برای شناسایی و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست با تسهیل عمیق جعلی معرفی کرده‌اند.

ناظر فضای سایبری چین همچنین گفت استفاده قانونی و منطقی از سنتز عمیق را ترویج و توسعه سالم آن را تضمین می کند.

اداره فضای مجازی گفت: «با اجرای … قوانین و مقررات و مقرر کردن مقررات سیستماتیک و سفارشی برای استفاده از ترکیب عمیق در خدمات اطلاعات آنلاین … [ما] حفاظت قانونی قدرتمندی را برای تضمین و تسهیل توسعه منظم خدمات سنتز عمیق ارائه خواهیم کرد».

توسعه فناوری سنتز عمیق چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای صنعت هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. توسعه فناوری سنتز عمیق و گسترش موارد استفاده از آن، به صنعت هوش مصنوعی انگیزه می‌دهد تا فناوری‌ها را به سمت رشد و استفاده برای اهداف خوب سوق دهند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.