• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

چین سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو را ارتقا می‌دهد

  • کد خبر : 3215
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
چین سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو را ارتقا می‌دهد
چین گزارشی رسمی در مورد سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو (BeiDou) این کشور منتشر کرد که بر اساس آن دولت قصد دارد بیدو را با بهینه کردن مدیریت عملیات آن، پیشبرد توسعه پایدار برنامه‌های کاربردی مبتنی بر این سامانه و نیز بهبود نظارت بر آن در سال‌های آینده ارتقا می‌دهد.

این گزارش را دفتر اطلاعات شورای دولتی چین تحت عنوان «سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو چین در عصر جدید» منتشر کرده است.

بر اساس گزارش مذکور، بیدو در قالب یک سامانه ناوبری در کلاس جهانی ایجاد شده و قادر است طیف گسترده‌ای از خدمات مانند موقعیت، ناوبری و زمان‌بندی (PNT) و نیز کمک به عملیات‌های جستجو و نجات در سراسر دنیا را ارائه دهد. بیدو همچنین اولین سامانه ماهواره‌ای ناوبری در جهان است که از امکان خدمات‌رسانی ارتباطی پیام کوتاه در نقاط مختلف کره زمین برخوردار است.

مطابق این گزارش، چین به تقویت بیدو با هدف داشتن سامانه‌ای هوشمند و متمایز خواهد پرداخت تا در رقابت با سامانه‌های مشابه برای ارائه خدماتی مانند ارتباطات پیام کوتاه، تقویت تبادل سیگنال‌های ماهواره‌ای و ایستگاه‌های زمینی و عملیات‌های جستجو و نجات دست برتر را داشته باشد. سامانه بیدو با بهبود مستمر کیفیت و افزایش دامنه خدمات، ظرفیتی را ایجاد می‌کند که ضمن ارائه خدمات موقعیت‌یابی و ناوبری جهانی در سطح دسی‌متر با یکپارچگی بالا، امکانات بهتری را برای کاربران در سراسر دنیا فراهم آورد.

به علاوه، چین مجموعه‌ای از محصولات اساسی مانند تراشه‌ها، ماژول‌ها و آنتن‌ها را توسعه داده و تولید محصولات مرتبط با بیدو را در مقیاس ۱۰۰ میلیون محصول محقق کرده است. این کشور همچنین با توسعه استانداردها و هنجارها، حقوق مالکیت معنوی، آزمایش و صدور گواهینامه و ارزیابی‌های صنعتی به روشی نظام‌مند، یک اکوسیستم صنعتی سالم برای کاربردهای سامانه مورد بحث با همه عوامل لازم و ظرفیت نوآوری قوی ایجاد نموده است.

این گزارش می‌فزاید چین همکاری‌های بین‌المللی را برای سازگاری و قابلیت همکاری بهتر میان سامانه بیدو و سایر سامانه‌های ماهواره‌ای ناوبری افزایش خواهد داد. به علاوه، همکاری بین بیدو و سایر سامانه‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی از جمله جی‌پی‌اس ایالات متحده، گالیلئو (Galileo) اروپا و گلوناس (GLONASS) روسیه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

چین همکاری‌ها و تبادل‌های دوجانبه و چندجانبه را با کشورهای آسیای مرکزی و آفریقا و نیز سازمان‌های منطقه‌ای مانند انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه کشورهای عربی انجام داده است و تمام تلاش خود را می‌کند تا بیدو مورد تایید سازمان‌های استاندارد بین‌المللی و نهادهای استاندارد در بخش‌های کاربردی صنعتی و تخصصی مانند هوانوردی غیرنظامی، دریایی، جستجو و نجات و ارتباطات سیار قرار گیرد.

در پایان این گزارش آمده است چین متعهد به ایجاد یک سامانه جامع مکانی-زمانی است که در نسل بعدی بیدو گسترده‌تر، یکپارچه‌تر و هوشمندتر باشد.

منبع: english.news.cn

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3215

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.