• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

چین رکورد جهانی ماشین‌های پرنده را جابه‌جا کرد

  • کد خبر : 4350
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
چین رکورد جهانی ماشین‌های پرنده را جابه‌جا کرد
یک استارت‌آپ چینی در پرواز آزمایشی تاکسی هوایی خودران توانست رکورد جهانی جدیدی را در مسافت طی‌شده توسط یک ماشین پرنده با قابلیت برخاست و فرود عمودی (eVTOL) به ثبت برساند.

استارت‌آپ اتوفلایت (AutoFlight) در پرواز تاکسی هوایی پراسپریتی آی (Prosperity I) موفق به طی مسافت ۲۵۰.۳ کیلومتری رسید که بنابر ادعای این استارت‌آپ، طولانی‌ترین پرواز در نوع خود در جهان است.

به گفته تیان یو (Tian Yu)، بنیان‌گذار اتوفلایت، ماشین‌های پرنده در بلندمدت راه‌حل خوبی برای مقابله با ازدحام ترافیک محسوب می‌شوند و شیوه سفر و سبک زندگی را متحول خواهند کرد. او می‌گوید: «بالگردها بسیار گران و پر سر و صدا هستند و هزینه استفاده از یک بالگرد به ۲ هزار دلار در ساعت هم می‌رسد، در حالی که ماشین پرنده فقط حدود یک دهم تا یک بیستم بالگرد هزینه دارد و از این جهت مقرون به صرفه است.»

او می‌افزاید: «ماشین‌های پرنده نیازی به استفاده از باند فرودگاه ندارند و علاوه بر سازگاری با محیط زیست، کارآمدتر بوده و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است.» بنا بر اظهارت تیان یو، پراسپریتی آی از روتورها برای برخاستن از زمین استفاده کرده و سپس مانند یک هواپیمای معمولی به پرواز درمی‌آید.

اتوفلایت که برای بهره‌بردای اولیه از این تاکسی هوایی در چین درخواست داده است، انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ گواهینامه آژانس ایمنی هوانوردی اروپا را نیز برای پراسپریتی آی دریافت کند. تیان یو درباره میزان تقاضا در چین برای ماشین‌های پرنده می‌گوید: «تقاضای داخلی بالایی برای چنین ماشین‌هایی وجود دارد و دولت‌های محلی از تاکسی هوایی این شرکت حمایت خوبی می‌کنند.»

با این حال، انتظار می‌رود بازار ماشین‌‌های پرنده مانند پراسپریتی آی ابتدا در خارج از چین رونق یابد، جایی که مسافران می‌توانند از تاکسی‌های هوایی برای سفرهای روزانه و سفرهای بین شهری با مسافت‌های ۵۰ کیلومتری تا ۱۰۰ استفاده کنند. اتوفلایت در حال برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش تولید پراسپریتی آی است و انتظار می‌رود ایالات متحده و اروپا دو بازار عمده برای این خودروی الکتریکی باشند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4350

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.