• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

چین راه را برای قطارهای فوق سریع هایپرلوپ هموار می‌کند

  • کد خبر : 6705
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۰
چین راه را برای قطارهای فوق سریع هایپرلوپ هموار می‌کند
یک پیمانکار بزرگ چینی ادعا می‌کند که با سیستم مگلو ابررسانا (قطارهای شناور مغناطیسی) رکورد سرعتی را به ثبت رسانده که راه را برای قطارهای فوق سریع هایپرلوپ هموار کرده است.

در حالی که سرعت دقیق به دست آمده همچنان به طور مشخص اعلام نشده است، آکادمی شرکت علوم و صنعت هوافضای چین (CASIC) گفته که با آخرین آزمایش خود در زمینه قطارهای پرسرعت پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به گفته CASIC، این اولین باری بود که مگلو با استفاده از خط آزمایشی ۲ کیلومتری (۱٫۲ مایلی) که در ماه نوامبر تکمیل شد، در حین سفر در یک لوله خلاء کم، به معلق شدن پایدار دست یافت.

شرکت علوم و صنعت هوافضای چین همچنین اعلام کرد که نتایج از رکورد قبلی که توسط یک وسیله نقلیه مگلو ابررسانا ثبت شده بود – ۶۲۳ کیلومتر در ساعت (۳۸۷ مایل در ساعت) در شرایط غیر خلاء -، بهتر بوده است. یک ماه پیش از آن نیز، آزمایش مشابهی از فناوری مگلو ابررسانا به سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت (۱۴۵ مایل در ساعت) در مسیر ۳۸۰ متری (۱۲۵۰ فوت) ثبت شده بود.

پروژه پرواز پرسرعت، فناوری‌های حمل‌ونقل ریلی را با سرعت طراحی شده تا ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت ادغام می‌کند که از سرعت‌های هوانوردی تجاری پیشی می‌گیرد.

فناوری ماگلو ابررسانا، قطار را طوری به حرکت در می‌آورد تا اصطکاک را در حین حرکت از طریق لوله با خلاء کم طراحی شده از بین ببرد و شرایط نزدیک به خلاء مقاومت هوا را کاهش می‌دهد و به “پرواز نزدیک به زمین” با سرعت‌های فوق العاده بالا دست می‌یابد.

به گفته CASIC، این آزمایش نه تنها یک رکورد سرعت را برای سیستم به ثبت رساند، بلکه چندین فناوری کلیدی را تأیید کرده و ثابت کرد که آنها به خوبی در کنار هم کار می‌کنند.

خط آزمایش این فناوری در داتونگ، استان شانشی واقع در شمال چین، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین در نوع خود است و اولین مرکز آزمایشی چین برای سیستم حمل‌ونقل مگلو است. ساخت و ساز این مرکز به طور رسمی در آوریل ۲۰۲۲، به رهبری بخش فناوری شناور مغناطیسی و نیروی محرکه الکترومغناطیسی  CASICآغاز شد.

این مرکز با دقت میلی متری بر سطوح بتنی ساخته شده است. چندین بررسی ایمنی نیز هنگام انتقال قطار از حالت شناور به حرکت، ضروری است که اهمیت تکمیل فاز اول خط آزمایش را برجسته می‌کند.

بدنه اصلی فاز اول دارای یک سکو با ساختار بالا و پایین به ترتیب به شکل «n» و «u» است. این ساختار از تیرهای لوله‌ای شکل “nu” که هر کدام نزدیک به ۶ متر (۲۰ فوت) قطر و ۲۱ متر (۶۹ فوت) طول دارند پشتیبانی می‌کند. لوله‌ها دارای خطای اندازه هندسی کمتر از ۲ میلی متر (۰٫۱ اینچ) هستند و باید قادر باشند حالت خلاء را برای مدت طولانی حفظ کنند.

طبق گزارش‌های رسمی، این آزمایش ثابت کرد که لوله و مسیر قطار پرسرعت به خوبی با هم تعامل دارند و وسایل نقلیه سنگین مگلو را به طور پیوسته شناور نگه می‌دارند. سیستم‌های حرکتی قدرتمند و کنترل‌های ایمنی کلی نیز مطابق انتظار عمل کردند.

به گفتهCASIC ، این پیشرفت‌ها بلوغ فنی کلی سیستم را بهبود بخشیده است و پایه‌های فنی محکمی را برای آزمایش‌های سریع‌تر آینده و ساخت شبکه حمل‌ونقل در سطح ملی ایجاد کرده است.

به گفته اداره ملی فضایی چین، همچنین بخش CASIC در حال کار بر روی نسل بعدی سیستم‌های پرتاب الکترومغناطیسی هوافضای تجاری این کشور است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6705

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.