• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

چین در پاسخ به ادعای پمپئو: همه اینها دروغ است

  • کد خبر : 75
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
چین در پاسخ به ادعای پمپئو: همه اینها دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای واهی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران به دلیل فعال شدن مکانیسم ماشه اعلام کرد: همه اینها دروغ است. نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری در این باره نوشت: […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای واهی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران به دلیل فعال شدن مکانیسم ماشه اعلام کرد: همه اینها دروغ است.

نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری در این باره نوشت: آمریکا ادعا کرد قطعنامه تداوم لغو تحریم‌ها مطرح شود یا نشود، تحریم‌های ایران باز خواهند گشت.

این نمایندگی تاکید کرد: همه اینها دروغ است، آمریکا دیگر مشارکت‌کننده در برجام نیست و برای فعال‌سازی به مکانیسم ماشه، مشروعیت ندارد. ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل معتقدند که مکانیسم ماشه فعال نشده است.

گفتنی است، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه در پیامی توئیتری ادعا کرده بود: هفته گذشته ایالات متحده آمریکا روند ۳۰ روزه را ایجاد کرد تا تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازیابی شود. پس از آنکه شورای امنیت نتوانسته مأموریت خود را برای حفظ صلح و امنیت بین‎المللی تأیید کند، این تحریم‎ها از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) بازمی‌گردد.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار تصویری از بند ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادعا کرد: چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای ادامه رفع تحریم‌ها ارائه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد کرد. چنانچه قطعنامه‌ای ارائه نشود، تحریم‌ها علیه ایران روز ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اینگونه عمل می‌کند.

به گزارش مهر، ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی است که رئیس دوره ای شورای امنیت (کشور اندونزی) متعاقب درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه اعلام کرد که اجماع نظری پیرامون این درخواست از سوی کشورهای عضو شورای امنیت صورت نگرفته است.

لا زم به ذکر است ۱۳ عضو شورای امنیت اعلام کرده بودند درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به دلیل خروج آمریکا از برجام نادرست است و این درخواست را رد کردند و اساساً این درخواست در شورای امنیت موضوعیت پیدا نکرده است.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=75

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.