• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
17

چین در ثبت اختراع هوش مصنوعی از آمریکا پیشی گرفت و رتبه یک جهان شد

  • کد خبر : 501
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
چین در ثبت اختراع هوش مصنوعی از آمریکا پیشی گرفت و رتبه یک جهان شد
چین برای اولین بار در ثبت اختراع سالانه در فناوری هوش مصنوعی، از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفت.

چین برای اولین بار در ثبت اختراع سالانه در فناوری هوش مصنوعی، از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته و به رتبه یک جهاد دست یافته است؛ تحولی که باعث تقویت موقعیت این کشور به عنوان دومین بازار بزرگ صنعت هوش مصنوعی جهان در میان جنگ فناوری و تجارت پکن با واشنگتن می‌شود.

لی یوشیائو، معاون آکادمی مطالعات فضای سایبری چین، روز دوشنبه گذشته، در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان هفتمین کنفرانس جهانی اینترنت این خبر را اعلام کرد.

طبق گفته لی، چین سال گذشته بیش از ۱۱۰،۰۰۰ درخواست ثبت اختراع هوش مصنوعی را ثبت کرده است تا از این تعداد از ایالات متحده جلوتر بزند.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ رهبر جهانی هوش مصنوعی باشد.

ایالات متحده و چین در حال تسلط بر فناوری‌های پیشرفته جهان از نسل پنجم اینترنت تا رایانه‌های کوانتومی و هوش مصنوعی هستند.

افزایش چشمگیر درخواست‌های ثبت اختراع هوش مصنوعی در چین، دولت ایالات متحده را بر آن داشت تا در اکتبر سال گذشته، تعدادی از شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی چین را به لیست سیاه تجارت با آمریکا اضافه کند.

این امر دسترسی این شرکت‌های چینی به شرکت‌های پیشرفته آمریکایی در صنایعی چون نیمه‌هادی‌ها و نرم‌افزار را محدود کرده است.

هر دو کشور چین و ایالات متحده، پتانسیل فناوری هوش مصنوعی را در کمک به بهبود کارایی اقتصاد خود ازجمله در صنایعی مانند تولید، حمل‌ونقل و توزیع، مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی می‌دانند.

طبق بررسی شرکت تحقیقاتی iiMedia، سال گذشته، سیستم‌ها و تجهیزات نظارتی، بزرگ‌ترین کاربری نهایی هوش مصنوعی در چین بود که ۵۳٫۸ درصد از کل برنامه‌های مجهز به هوش مصنوعی را تشکیل می‌داد؛ امور مالی با ۱۵٫۸ درصد در رتبه دوم مصرف فناوری هوش مصنوعی قرار داشت و پس از آن بازاریابی با ۱۱٫۶ درصد و حمل‌ونقل با ۴٫۲ درصد قرار گرفتند.

ارزش اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۳۵٫۸ تریلیون یوآن (۵٫۴ تریلیون دلار آمریکا) رسید که ۳۶٫۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=501

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.