• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

چین تا سال ۲۰۲۵ سفرهای توریستی زیر مداری در فضا انجام می‌دهد

  • کد خبر : 3060
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
چین تا سال ۲۰۲۵ سفرهای توریستی زیر مداری در فضا انجام می‌دهد
احتمال دارد چین اولین مسافران خود را در اوایل سال 2025 در سفرهای زیرمداری به فضا بفرستد. به گفته مقامات چین، گردشگری فضایی تجاری در سال 2027 شکوفا خواهد شد.

انتظار می‌رود با اصلاح مدل کسب و کار، چین سفرهای زیرمداری را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند که هزینه آن حدود ۲ تا ۳ میلیون یوان (۲۸۵ تا ۴۲۷ هزار دلار آمریکا) است. حداکثر هفت گردشگر می‌توانند در یک زمان به ارتفاع بیش از ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) پرواز کنند. سفر زیر مداری در مقایسه با سایر انواع سفرهای فضایی از نظر فنی پخته‌تر و برای اکثر افراد مناسب است.

این سفر ۱۰ دقیقه‌ای مسافران را به بالای خط کارمان، مرز بین جو زمین و فضای بیرونی می‌برد و چند دقیقه بی‌وزنی به آن‌ها می‌دهد.

CAS Space سال گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک موشک و فضاپیمای تک مرحله‌ای قابل استفاده مجدد است که می‌تواند سفر فضایی را ممکن کند. پس از رسیدن موشک به خط کارمان، فضاپیما از هم جدا می‌شود و با نیروی اینرسی به پرواز ادامه می‌دهد. موشک دوباره وارد جو می‌شود و با استفاده از موتورهای خود فرود نرمی خواهد داشت، در حالی که سفینه فضایی با چترهای خود باز می‌گردد.

همزمان با توسعه سریع فناوری فضایی، یک تور فضایی برای مردم عادی دیگر یک خیال نیست، بلکه در حال تبدیل شدن به واقعیت است. سفر به فضا تجربه جدیدی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

«بهار» پرواز فضایی تجاری چین تا سال ۲۰۲۷ فرا خواهد رسید، زمانی که چین صور فلکی ماهواره‌ای بزرگ خواهد داشت و می‌تواند با هزینه کم از موشک‌ها استفاده مجدد کند.

پرواز تجاری فضایی چین بهترین فرصت را برای توسعه در اختیار دارد و طی ۱۰ سال آینده به آمریکا خواهد رسید.

CAS Space در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و بخشی از آن متعلق به آکادمی علوم چین، بزرگترین سازمان تحقیقاتی جهان و یکی از بزرگترین شرکت‌های پرتاب تجاری چینی است که در سال‌های اخیر ظهور کرده است.

این شرکت در ماه ژوئیه با بزرگترین شرکت دولتی مسافرتی کشور، گروه گردشگری چین، قرارداد همکاری امضا کرده است و متعهد شده به طور مشترک کاربرد فناوری‌های فضایی تجاری را ترویج و اقتصاد فضایی جدیدی مانند گردشگری فضایی ایجاد کند.

این شرکت یک سری پروازهای آزمایشی بدون سرنشین را از سال آینده قبل از اعزام مسافران انجام خواهد داد.

چین دیر وارد فعالیت‌های فضایی تجاری شده، اما با ۳۷۰ شرکت تجاری مرتبط فضایی به سرعت در حال پیشرفت است. از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، بیش از ده هزار شرکت مرتبط با فضا در هر سال به ثبت رسیده است.

سال گذشته، SpaceX ایلان ماسک چهار مسافر خصوصی را به مدار فرستاد و این اولین ماموریت بدون فضانورد حرفه‌ای به فضا بود. به گفته اسپیس ایکس، این سفینه غیرنظامی به مدت سه روز در ارتفاع حدود ۵۷۵ کیلومتری، بالاتر از مدارهای فعلی ایستگاه فضایی، به دور زمین چرخید.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3060

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.