• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

تمرکز آینده مرکز تولید آیفون چین بر متاورس

  • کد خبر : 4025
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۲
تمرکز آینده مرکز تولید آیفون چین بر متاورس
استان مرکزی هنان چین، که در دهه گذشته با ساخت بزرگترین مجتمع تولید آیفون در جهان، خود را یک مرکز کلیدی در زنجیره تامین جهانی قرار داده است، بر متاورس به عنوان صنعت مرکزی بعدی خود تمرکز کرده است.

طبق پیش نویس طرحی که اخیرا منتشر شده، دولت استانی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ صنعت متاورس را صد میلیارد یوان توسعه دهد.

اصطلاح متاورس معمولاً برای توصیف یک دنیای مجازی همه جانبه استفاده می‌شود که در آن افراد با بازنمایی دیجیتالی می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. برخی از مردم انتظار دارند متاورس تکرار بعدی اینترنت باشد، اگرچه برنامه‌های تجاری برای آن در حال حاضر اندک هستند.

بر اساس این طرح، مقامات قصد دارند یک منطقه نوآورانه برای متاورژن با نفوذ قابل توجه ایجاد و توسعه صنایع مربوطه را تشویق کنند.

این طرح با عنوان «برنامه اقدام توسعه صنعت فراجهت هنان برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵»، وظایف اصلی استان را در سال‌های آینده، که شامل فناوری‌های کلیدی مانند واقعیت توسعه‌یافته، دارایی‌های دیجیتال و رابط مغز و رایانه است، تشریح کرد.

این فناوری‌ها در بخش‌های مختلف، با هدف ایجاد متاورس صنعتی، متاورس انرژی، متاورس آموزش و متاورس انسان مجازی به کار خواهند رفت.

هنان با پیوستن به انبوهی از دولت‌های محلی در چین که ابتکاراتی را برای تقویت توسعه متاورس اعلام کرده‌اند، با چندین مرکز تجاری بزرگ چینی برای جذب سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها رقابت می‌کند.

در ماه ژوئیه، دولت شانگهای اعلام کرد که قصد دارد یک صندوق صنعتی مختص توسعه متاورس با حدود ۱۰ میلیارد یوان (۱٫۴ میلیارد دلار) دارایی ایجاد کند.

در پکن، انجمن صنعت کامپیوتر چین تحت حمایت دولت، کمیته متاورس را در سال جاری تشکیل داد تا استانداردهای صنعت را پیش‌نویس و به مقامات مربوطه کمک کند تا نقشه‌های راه صنعت را ایجاد کنند و یک صندوق ۱ میلیارد یوانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی کند.

ووهان و هفی نیز هر دو متعهد شدند که توسعه متاورس را در پنج سال آینده تقویت کنند. هدف ووهان ادغام متاورس، کلان داده، محاسبات ابری و بلاک چین با اقتصاد واقعی است، در حالی که هفی تعدادی از شرکت ها و محصولات پیشرو را در زمینه های پیشرفته مانند متاورس پرورش خواهد داد.

این این طرح جدید، هنان امیدوار است شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری را به روش‌های نوآورانه جذب و از شرکت‌های پیشرو متاورس در داخل و خارج از چین برای ایجاد دفاتر مرکزی، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه در استان حمایت کند.

هدف این استان این است که تا سال ۲۰۲۵ ، ده شرکت اصلی متاورس همراه با رقابت محوری را پرورش دهد.

بر اساس این سند، پس از انجام تحقیقات در مورد خطرات مرتبط با توسعه متاورس، از جمله در زمینه اخلاق، امنیت داده‌ها، نقض حق چاپ و اعتیاد، یک سیستم حاکمیت متاورس ایجاد خواهد شد.

ماه گذشته، هنان همچنین اعلام کرد که قصد دارد یک شهرک صنعتی متاورس بسازد و هدف آن جذب بیش از ۵۰ شرکت متاورس ظرف سه سال پس از تکمیل آن است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4025

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.