• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

چین به دنبال پیوندهای جهانی قوی‌تر در صنعت رباتیک

  • کد خبر : 3063
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
چین به دنبال پیوندهای جهانی قوی‌تر در صنعت رباتیک
به گفته مقامات چین، این کشور مایل است با جامعه بین‌المللی برای همکاری و سهیم شدن در فرصت‌های توسعه در صنعت رباتیک، و ایجاد زنجیره‌های باز، پایدار و ایمن صنعتی و تامین رباتیک، دست به دست هم دهد.

چین به تشویق شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های رباتیک در داخل و خارج از کشور برای ایجاد نوآوری و مشارکت زنجیره تامین ادامه خواهد داد.

پکن از سرمایه گذاران جهانی برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت خود در این کشور و بهره مندی از فرصت‌های تجاری کشور استقبال می‌کند. این کشور شرکت‌های چینی بیشتری را تشویق می‌کند تا «جهانی شوند» و همکاری با همتایان جهانی خود را ارتقا دهند.

با وجود فشارهای ناشی از شیوع کووید ۱۹ و محیط پیچیده بین‌المللی، صنعت رباتیک چین شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

اداره ملی آمار اعلام کرد تولید ربات‌های صنعتی چین در سال ۲۰۲۱ به رکورد ۳۶۶۰۰۰ دستگاه رسید که ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. تولید ربات‌های خدماتی چین در سال گذشته با جهش ۴۹ درصدی به ۹٫۲۱ میلیون دستگاه رسید.

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، کل مبلغ فاینانس اعلام شده در صنعت رباتیک به بیش از ۵ میلیارد یوان (۷۳۳ میلیون دلار) رسید که عمدتاً در زمینه‌های کلیدی مانند قطعات اصلی، روبات‌های مشارکتی و ربات‌های جراحی بودند.

تلاش‌های هماهنگی برای ایجاد یک مکانیسم استاندارد و تبادل و همکاری بین‌المللی، ارتقای همسویی سیاست‌های مختلف، مقررات، استانداردهای کیفیت، آزمایش‌ها و گواهی‌ها، ایجاد یک پلتفرم منبع باز برای همکاری جهانی در زمینه نوآوری روباتیک و مشارکت انجام خواهد شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور شی جین پینگ، در جریان بازدید از شرکت ربات و اتوماسیون سیاسون، یکی از بزرگترین شرکت‌های رباتیک چین، در شن یانگ، استان لیائونینگ، نیز بر اهمیت خوداتکایی علمی و فناوری و نوآوری در حمایت از توسعه پایدار چین تاکید کرد.

شی خواستار تلاش برای حل مشکلات حیاتی تکنولوژیکی که مانع توسعه کشور می‌شوند شد و اظهار داشت که فناوری‌های اصلی در زمینه‌های کلیدی و تولید تجهیزات را باید در دست خود بگیریم.

به همین دلیل شرکت‌ها تلاش را برای تقویت تحقیق و توسعه قطعات و فناوری‌های رباتیک اصلی افزایش می‌دهند.

شرکت سیاسون در این نمایشگاه روباتی به نمایش گذاشت که می‌تواند به عملکرد با دقت، سرعت و پایداری بالا دست یابد و مواد با اندازه‌های مختلف را در محیط خلاء جابجا کند. ربات خلاء را می‌توان در ساخت نیمه هادی استفاده کرد که به پر کردن شکاف در بازار داخلی کمک می‌کند.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3063

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.