• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

چین به دنبال برداشت برنج از مناطق کوهستانی

  • کد خبر : 5108
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
چین به دنبال برداشت برنج از مناطق کوهستانی
مقامات کشاورزی چین از تحقیقات بحث برانگیز درباره کشت برنج در مناطق کوهستانی دفاع کرده و گفته‌اند که این کشور باید از زمین‌های دامنه کوه برای تضمین امنیت غذایی استفاده کامل کند.

وزارت کشاورزی و امور روستایی در مقاله‌ای در روزنامه رسمی Farmers’ Daily عنوان کرده است که کشت برنج به عنوان مهمترین غذای اصلی چین در دامنه کوه با وجود بازدهی کمتر و هزینه‌های بالاتر ارزش کاوش را دارد.

یکی از مقامات این وزارتخانه گفت: در حال حاضر برای تضمین امنیت غذایی، ما نه تنها به کشت محصولات در چنین زمین‌هایی نیاز داریم، بلکه باید اطمینان یابیم که می‌توانیم آنها را به خوبی پرورش ‌دهیم.

این نظرات در پاسخ به انتقادات از ژو یویونگ، یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین مطرح شد که گفته می‌شود وی انواع برنج را که می‌توانند در زمین‌های کشاورزی خشک به جای شالیزارهای پر آب رشد کنند، توسعه داده است.

ژو پیشنهاد کرده است که چنین گونه‌هایی را می‌توان در دامنه‌های کوه و یا تپه که حدود ۲۲ درصد از زمین‌های کشاورزی کشور چین را تشکیل می‌دهند، کشت کرد. آزمایشات او در مناطق کوهستانی در استان یوننان در جنوب غربی چین انجام شده است.

چین یک کمپین ملی را برای تضمین امنیت غذایی با ایجاد زمین‌های قابل کشت جدید آغاز کرده است. امنیت غذایی در سال‌های اخیر به دلیل بدتر شدن روابط با غرب و جنگ در اوکراین به موضوع امنیت ملی چین تبدیل شده است.

در برخی موارد، دولت‌های محلی برای رسیدن به این هدف، جنگل‌ها و پارک‌ها را به زمین‌های زراعی تبدیل کرده‌اند. اما منتقدان می‌گویند که استفاده از چنین زمین‌هایی برای کشت محصولات زراعی باعث تخریب خاک می‌شود.

در دهه‌های اخیر، صنعتی شدن سریع و شهرنشینی، حجم زمین‌های موجود برای کشاورزی را کاهش داده است. اما طبق نتایج بررسی سالانه کاربری اراضی توسط وزارت منابع طبیعی چین، این روند طی دو سال گذشته در بحبوحه اقدامات سختگیرانه دولت برای جلوگیری از تخریب زمین کمی معکوس شده است.

چین تا پایان سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی داشت که ۸۷ هزار هکتار در سال ۲۰۲۲ و ۸۰ هزار هکتار در سال ۲۰۲۱ به آن اضافه شد.

«از زمین‌های کشاورزی مانند پانداها محافظت کنید. هر وجب زمین را منبع برداشت قرار دهید،» این شعاری است که در وب سایت این وزارتخانه به مناسبت روز ملی زمین در چین منتشر شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5108

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.