• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

چین به دنبال ایجاد NFT بر پایه شبکه بلاکچین دولتی

  • کد خبر : 2204
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
چین به دنبال ایجاد NFT بر پایه شبکه بلاکچین دولتی
شبکه خدمات بلاکچین دولتی چین (BSN) به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گسترش رمز غیرمثلثی  (NFT) است. این اقدام یک گام بزرگ به سمت ایجاد NFT چینی که به ارزهای رمزنگاری شده متصل نیست، محسوب می‌شود.

اگرچه پکن رمز ارزها را ممنوع کرده است اما کارشناسان فنی چین معتقدند تا زمانی که فاصله آنها با رمزارزهایی نظیر بیت کوین حفظ شود، NFT یک مساله حقوقی در این کشور نیست.

طرح جدید اپلیکیشن‌های برنامه‌نویسی برای کسب و کارها یا افراد ارائه می‌کند تا بتوانند پرتال‌های کاربری خود را بسازند و یا NFT را مدیریت کنند. خرید و پرداخت خدمات در این زیرساخت تنها با یوان ممکن است.

NFT در بلاکچین‌های عمومی مبادله می‌شود و پلتفرم غیرمتمرکزی است که دسترسی تمام افرادی که به دنبال نوشتن و خوانش داده هستند را فراهم می‌کند.

بلاکچین‌های عمومی در چین غیرقانونی هستند چراکه دولت از تمامی خدمات‌دهندگان اینترنت می‌خواهد که هویت کاربران را بررسی کرده و در فعالیت‌های غیرقانونی وارد عمل شوند.

زیرساخت جدید ۱۰ ارز دیجیتال شامل نسخه‌هایی از اتریوم، کردا (Corda) و همچنین نمونه‌های داخلی مثل Fisco Bcos که متعلق به “وی بانک” فین‌تک وابسته به تنست است، می‌شود.

این طرح جدید تاکنون بیش از ۲۰ شریک را به خود جذب کرده است و در مقایسه با نمونه‌های مشابه ارزانتر است. اگر این پروژه ۱۰ میلیون NFT تولید کند، در سال جاری سودآور خواهد بود و حتی بیشتر از انتظارات عمل خواهد کرد.

NFT اغلب برای آثار هنری دیجیتال استفاده می‌شود اما بزرگترین بازار آن مدیریت گواهی‌هایی همچون پلاک خودرو و دیپلم مدرسه است چراکه آن را می‌توان فناوری انقلابی پایگاه داده دانست که دسترسی‌های متفاوتی را به داده ها فراهم می‌کند. برای مثال در زمینه پلاک خودرو براساس NFT مالک خودرو، دولت و بیمه‌گر به اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده، شماره موتور و تاریخچه تعمیرات خودرو دسترسی و هریک نسبت به حقوق دیگری آگاهی دارند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2204

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.