• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

چین به بزرگترین صادر کننده ماشین آلات در جهان تبدیل ‌شد

  • کد خبر : 1464
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
چین به بزرگترین صادر کننده ماشین آلات در جهان تبدیل ‌شد
صادرات ماشین آلات چین به بیش از ۱۶۵ میلیارد یورو (۱۹۵ میلیارد دلار) در حدود ۱۵٫۸ درصد از کل حجم تجارت خارجی رسیده است، در مقایسه با صادرات ۱۶۲ میلیارد یورویی آلمان.

طبق اعلام یک انجمن صنعتی، چین سال گذشته آلمان را پشت سر گذاشت و به بزرگترین صادرکننده جهان در بخش ماشین آلات و تجهیزات تبدیل شد.

طبق برآورد اولیه فدراسیون مهندسی آلمان، صادرات ماشین آلات چین به بیش از ۱۶۵ میلیارد یورو (۱۹۵ میلیارد دلار) در حدود ۱۵٫۸ درصد از کل حجم تجارت خارجی رسیده است، در مقایسه با صادرات ۱۶۲ میلیارد یورویی آلمان.

این فدراسیون گفت، این مساله تا حد زیادی به بهبود سریع چین از تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا بر می‌گردد. این فدراسیون همچنین هشدار داد که آلمان و سایر کسب و کارهای اروپایی برای مقابله با این چالش باید رقابت پذیری خود را بهبود بخشند.

اولریش آکرمان، مدیر تجارت خارجی فدراسیون مهندسی آلمان در این باره گفت: همه گیری ویروس کرونا به طور خاص باعث افزایش قدرت و رونق اقتصادی چین شد زیرا این کشور خیلی زود و فقط مدت کوتاهی مورد حمله ویروس کرونا و تبعات منفی آن قرار گرفت، در حالی که بازار فروش اروپا به دلیل همه گیری کرونا با یک افت شدید روبرو شد.

وی اضافه کرد: بهبود اقتصادی قوی در اتحادیه اروپا می‌تواند تضمین دهد که آلمان و سایر کشورهای اروپایی امسال نیز با شدت بیشتری رشد می‌کنند، اما روند طولانی مدت به وضوح به نفع چین است.

چین برای دستیابی به برتری تکنولوژیکی در زمینه‌های مختلف صنعتی ( ماشین آلات ) تا سال ۲۰۳۵ تلاش می‌کند، با استفاده از برنامه‌های مختلف برای اصلاح بخش تولید خود و ارتقاء نوآوری.

در این ماه شش وزارتخانه چین به طور مشترک رهنمودهایی را در مورد برنامه‌های توسعه ۱۰ هزار شرکت “کوچک مهم” تولیدی تا سال ۲۰۲۵ و ۱۰۰۰ شرکت که در هر بخش صنعتی پیشرو هستند، صادر کردند.

فدراسیون مهندسی آلمان افزود، منابع گسترده‌ای که پکن در تحقیق و توسعه اختصاص داده نه تنها به سود شرکت‌های چینی بوده بلکه به نفع شرکت‌های صادرات گرای اروپایی نیز بوده است.

آکرمان گفت: “آلمان و اتحادیه اروپا نباید خواستار حمایت گرایی باشند، اما باید با اقدامات مبتنی بر بازار با این چالش مقابله روبرو شوند. آنها باید رقابت خود را بهبود ببخشند و اتحادیه اروپا باید ابزارهای سیاست تجاری را برای محافظت از بازار داخلی در برابر رقبای چینی، دوباره تنظیم کند.”

در این گزارش آمده است که چین هنوز در بخش‌هایی مانند رباتیک صنعتی ( ماشین آلات ) از رقبای بین‌المللی خود عقب است و نیاز به این روند می‌تواند به نفع تولیدکنندگان خارجی باشد.

طبق نظرسنجی از ۲۲۲ شرکت عضو که این مطالعه بر اساس آن انجام شده است، حدود ۳۶ درصد شرکت‌های مهندسی مکانیک و گیاهی از آلمان و سوئیس استراتژی “ساخت چین ۲۰۲۵” را برای تجارت خود مثبت می‌دانند. با این حال، این انجمن می‌گوید تلاش پکن برای استقلال در زمینه فناوری در مهندسی مکانیک ( ماشین آلات ) ا چالش‌های بیشتری را ایجاد می‌کند.

این گزارش همچنین می‌گوید، با این وجود، نباید فراموش کرد که چین در تلاش برای دستیابی به استقلال فناوری، به طور فزاینده‌ای بر پیشرفت‌های فناوری و حتی بخش‌های جداگانه بازار تأثیر می‌گذارد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1464

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.