• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

چین به‌دنبال مقابله با فناوری جعلی در پلتفرم‌های اینترنتی

  • کد خبر : 1133
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
چین به‌دنبال مقابله با فناوری جعلی در پلتفرم‌های اینترنتی
پکن تمرکز خود بر استفاده از فناوری‌های جعلی و نرم افزارهای کاربردی صوتی اجتماعی را تشدید می‌کند، همان طور که شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم به بازنگری و بررسی‌های امنیتی بیشتر می‌کند.

دولت چین در حال مقابله با استفاده از فناوری جعلی در پلتفرم‌های مهم و اصلی اینترنتی در این کشور است.

نهادهای نظارتی در حال تشدید تمرکز خود بر استفاده از فناوری جعلی و نرم افزارهای کاربردی صوتی اجتماعی در چین هستند و سختگیری پکن در کنترل محتوای اینترنت را تشدید کرده‌اند، و در عین حال به گروهی از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله بایت دنس، علی بابا و تنسنت هلدینگ دستور داده‌اند تا بررسی‌های امنیتی بیشتری را انجام دهند.

این دستورالعمل توسط اداره نظارت بر فضای مجازی چین (CAC) و اداره امنیت عمومی (PSB) طی نشست اخیر با ۱۱ شرکت صادر شده است، که شرکت‌های شیائومی، کوایشو تکنولوژی و آینکه را نیز شامل می‌شده است. در بیانیه اداره نظارت بر فضای مجازی چین آمده است که این شرکت‌ها باید نتایج بررسی خود را به نهادهای نظارتی ارائه دهند.

اداره نظارت بر فضای مجازی چین (CAC) و اداره امنیت عمومی (PSB) از شرکت‌ها خواسته‌اند تا نرم افزارهای کاربردی خود را بررسی کنند و مطمئن شوند که این نرم افزارهای کاربردی با قانون امنیت سایبری کشور مطابقت و هماهنگی دارند و برنامه‌های خود برای افزودن خدمات جدیدی که کانالی را برای افکار عمومی ایجاد می‌کند یا قادر به تحریک مردم برای انجام فعالیت‌های خاص است، به دولت اعلام کنند.

فناوری جعلی به فیلم‌های ویدئویی دستکاری شده یا سایر نمایش‌های دیجیتالی تولید شده توسط هوش مصنوعی اشاره دارد که تصاویر و صدای ساختگی را به نمایش می‌گذارد و به نظر می‌رسد واقعی هستند.

این فناوری به عنوان مثال می‌تواند برای هم‌پوشانی تصاویر چهره‌های مشهور و سلبریتی‌ها روی صورت افراد دیگر به کار برده شده و بینندگان را فریب دهد. در سال ۲۰۱۹ چین قوانین جدیدی را برای کاهش استفاده از این فناوری وضع کرد.

اقدامات نهادهای نظارتی در حالی انجام می‌شود که پکن تلاش‌های خود را برای تشدید سانسور اینترنت در دومین اقتصاد بزرگ جهان تشدید کرده است. مقام‌های چینی در سال‌های اخیر کنترل بر اینترنت را سخت‌تر کرده‌اند و به طور گسترده محتوای نامناسب را سانسور می‌کنند، از جمله پورنوگرافی، قمار، اخبار جعلی و مخالفت سیاسی.

بر اساس بیانیه اداره نظارت بر فضای مجازی چین، مقام‌ها از نزدیک تحولات مربوط به استفاده از فناوری‌های جعلی در این کشور را زیر نظر دارند. این تمرکز ناشی از وجود نرم افزارهای کاربردی مثل کویان است، که به زبان ماندارین به معنای ” برو اقدام کن” ترجمه شده است، این برنامه کاربردی به کاربران اجازه می‌دهد چهره خود را با چهره بازیگران در یک کلیپ فیلم عوض کنند.

این برنامه کاربردی شبیه زائو است، یک برنامه تغییر چهره که در سال ۲۰۱۹ در چین وایرال شد و موجب نگرانی گسترده‌ای درباره نحوه ذخیره و استفاده از داده‌های چهره شد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1133

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.