• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

چین به‌دنبال رهبری جهانی در اینترنت نسل بعدی با نگاه ویژه به اینترنت اشیا

  • کد خبر : 1524
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
چین به‌دنبال رهبری جهانی در اینترنت نسل بعدی با نگاه ویژه به اینترنت اشیا
این طرح پیش بینی می‌کند که چین تا سال ۲۰۳۰ دارای یک شبکه مستحکم خواهد بود که به طور کامل جایگزین پروتکل IPv4 موجود خواهد شد که از اوایل دهه ۱۹۸۰ وجود داشته است.

چین می‌خواهد رهبری جهانی را در پروتکل اینترنت نسل بعدی IPv6 تا سال ۲۰۲۵ بدست آورد زیرا خود را برای عصر اینترنت اشیا (IoT) آماده می‌کند، زمانی که ماشین لباسشویی یا اجاق مایکروویو ممکن است آدرس IP خود را داشته باشد.

بر اساس سندی که توسط اداره امنیت سایبری چین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی و وزارت صنعت و اطلاعات طی ماه جاری منتشر شد، پکن قصد دارد کاربران فعال IPv6 خود را تا سال ۲۰۲۵ با تکیه بر پروتکل جدید با ۷۰ درصد از کل ترافیک آنلاین به ۸۰۰ میلیون نفر برساند.

این طرح پیش بینی می‌کند که چین تا سال ۲۰۳۰ دارای یک شبکه مستحکم خواهد بود که به طور کامل جایگزین پروتکل IPv4 موجود خواهد شد که از اوایل دهه ۱۹۸۰ وجود داشته است.

به گفته قانونگذاران، پکن به دنبال توسعه پروتکل جدید است زیرا این “یک روند اجتناب ناپذیر در ارتقاء اینترنت، جهتی کلیدی برای نوآوری فناوری فضای مجازی و زیرساخت اصلی پشتیبانی برای یک کشور قدرتمند در زمینه فضای مجازی به شمار می‌رود”.

شرکت‌های دولتی، صنعت مالی، برنامه‌های کاربردی صنعتی، شبکه‌های آموزشی، سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل، ارتباطات و رسانه‌ها در این اطلاعیه به عنوان بخش‌های مورد نیاز برای پذیرش و انطباق با IPv6 مشخص شده‌اند.

اهداف پکن بلند پروازانه هستند زیرا ارائه دهندگان ارتباطات محتوا و خدمات اینترنتی این کشور عجله‌ای برای انتقال و گذار به سوی پروتکل جدید ندارند.

تعداد کل کاربران IPv6 در چین تا ژوئن ۲۰۲۰ به ۱۲۷ میلیون نفر رسیده بود، در حالی که این رقم در ایالات متحده ۱۴۳ میلیون نفر و در هند ۳۵۸ میلیون نفر بود. پکن همچنین در ضریب نفوذ پروتکل عقب مانده است، زیرا در همان دوره تنها ۲۴ درصد از IPv6 استفاده می‌کردند در حالی که در ایالات متحده ۵۴ درصد، در ژاپن ۵۲ درصد و در آلمان ۶۱ درصد بود.

با این حال، دولت چین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که از آن زمان تاکنون از هند در زمینه آدرس‌های IPv6 با ۵۲۸ میلیون آدرس تا ماه می، پیشی گرفته است.

بزرگترین مزیت پروتکل جدید این است که می‌تواند آدرس‌های IP منحصر به فرد بیشتری ایجاد کند.

IPv4 حدود ۴٫۳ میلیارد آدرس ارائه می‌دهد، این بدان معناست که همه آدرس‌های موجود می‌توانند به دلیل اتصال تعداد زیادی از رایانه‌ها و دستگاه‌ها به اینترنت متوقف شوند. در مقایسه، IPv6 می‌تواند تقریباً بی نهایت آدرس IP منحصر به فرد ایجاد کند.

مایکل گازلی، مدیرعامل Network Box، در این باره می‌گوید پیشرفت‌های فناوری در سال‌های اخیر، از جمله ترجمه آدرس شبکه (NAT) که به دستگاه‌های مختلف اجازه می‌دهد یک آدرس IP را به اشتراک بگذارند، نیاز به ارتقاء به IPv6 را کمتر ضروری کرده است.

با این حال، چین برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای “شهرهای هوشمند”، “کارخانه‌های هوشمند” و “خانه‌های هوشمند” دارد که تقاضای فزاینده‌ای برای آدرس IP از حسگرها، دستگاه‌ها و تجهیزات را ایجاد می‌کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1524

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.