• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
8

چین به‌دنبال ساخت اینترنت ابررایانه برای حل چالش‌های صنعت

  • کد خبر : 4710
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
چین به‌دنبال ساخت اینترنت ابررایانه برای حل چالش‌های صنعت
وزارت علوم و فناوری چین اخیرا میزبان نشستی برای بحث در مورد ساخت «اینترنت ابررایانه‌ای» با هدف بهبود فناوری و قابلیت‌های تحقیقاتی این کشور بود.

این گردهمایی که در شهر تیانجین برگزار شد، کارشناسان و نمایندگانی از دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های متمرکز بر محاسبات پیشرفته را گرد هم آورد.

اینترنت ابررایانه یک شبکه پیشنهادی متشکل از ابررایانه‌های متصل است که به کاربران اجازه می‌دهد به چندین ماشین در یک پلتفرم مرورگر مانند دسترسی داشته باشند.

گروهی متشکل از ۱۵ مرکز ابررایانه ملی و دانشگاهی قصد دارند به این شبکه بپیوندند، که به مراکز محاسباتی پیشرفته در سراسر چین اجازه می‌دهد تا برای حل برخی از چالش برانگیزترین مشکلات صنعت با یکدیگر همکاری کنند.

مزایای محاسبات بهتر به بسیاری از زمینه‌ها، از هوافضا و پزشکی گرفته تا تحقیقات آب و هوایی و امور مالی گسترش خواهد یافت. برای مثال، ساخت دارو به توانایی آزمایش سریع هزاران مولکول برای استفاده در برابر یک بیماری یا شرایط خاص نیاز دارد. با اتصال ابررایانه‌ها، محققان می‌توانند تعاملات هر دارو را به طور مؤثرتر و دقیق‌تر شبیه‌سازی کنند.

با رشد سریع تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی، حتی نیاز به قدرت محاسباتی بیشتر وجود دارد. برای ساخت این شبکه، دانشمندان باید بر بسیاری از مشکلات فنی غلبه کنند تا مراکز محاسباتی را به دور از یکدیگر متصل کنند و به آنها اجازه همکاری و اشتراک منابع را بدهد.

شرکت کنندگان همچنین در این نشست درباره مسائل مربوط به توزیع نابرابر منابع، استانداردهای مختلف فناوری، و چالش‌های توسعه و ترویج نرم افزار جدید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چین البته در سال‌های اخیر رشد ثابتی را در قدرت محاسباتی تجربه کرده است و در رتبه بندی ۵۰۰ سیستم سریع جهان صاحب ۱۶۲ مورد است و این در حالی است که آمریکا ۱۲۶ مورد را در سال گذشته داشته است.

لی گوجی، یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین، در این نشست گفت که ابررایانه‌های چین جزو بهترین‌های دنیا هستند، اما همچنان در کاربردهای صنعتی خود در مقایسه با سایر کشورها عقب‌تر هستند. برای جبران آن، چین باید یک اینترنت ابررایانه کارآمد بسازد تا شرکت‌ها و محققان بتوانند به راحتی به خدمات ابر رایانه دسترسی داشته باشند.

یانگ گوانگ‌ون، مدیر مرکز ملی ابررایانه Wuxi، در این باره می‌گوید: ایده نهفته در اینترنت ابررایانه‌ای شبیه به شبکه الکتریکی است که منابع مختلف برق را به منظور تأمین انرژی برای کاربران مختلف ترکیب می‌کند. به گفته یانگ، چالش‌های زیادی در فناوری، استعدادها و محیط صنعتی وجود دارد که برای ایجاد اینترنت ابررایانه‌ای، از جمله ساخت شبکه‌های اینترنتی پرسرعت و یک پلت فرم عملیاتی، باید بر آنها غلبه کرد.

هوآوی هم در حال حاضر در پروژه مشابهی با تمرکز بر “محاسبات فشرده” در شهر جینان شرکت کرده است. ژائو شونسون معمار ارشد ابرکامپیوتر هوآوی می‌گوید که اینترنت ابررایانه نیاز به ادغام پلتفرم‌های عملیاتی مختلف دارد و هوآوی برای طراحی سیستم‌ها به منظور انجام این کار در موقعیت خوبی قرار دارد.

هدف این طرح ایجاد یک سیستم جامع تا پایان سال ۲۰۲۵ برای حمایت از نوآوری، پیشرفت‌های مهندسی، رشد اقتصادی و بهبود در زندگی روزمره است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4710

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.