• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

چین برای چهارمین بار ۲ میلیون بچه ماهی را در دریای زرد رهاسازی کرد

  • کد خبر : 2769
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
چین برای چهارمین بار ۲ میلیون بچه ماهی را در دریای زرد رهاسازی کرد
چهارمین رهاسازی ماهی مشترک چین و کره جنوبی به طور همزمان در دریای زرد برگزار شد.

این رویداد بخشی از جشن سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و کره جنوبی است. هدف آن تشدید همکاری عملی در شیلات و احیای منابع بیولوژیکی آبزی در دریای زرد است. در این رویداد بزرگ بیش از ۲ میلیون بچه ماهی از گونه‌های مختلف آبزی در دریای زرد رها سازی شدند.

در این مراسم معاون وزیر جمهوری خلق چین بر اهمیت رهاسازی و ذخیره مجدد ماهی در دریای زرد برای حفظ اکوسیستم‌های دریایی، افزایش بهره‌وری دریایی و افزایش درآمد ماهی‌گیران تاکید کرد.

از سال ۲۰۱۸، چین و کره جنوبی به طور مشترک سه بار رویداد ذخیره سازی مجدد ماهی را برگزار کرده‌اند، که نشان دهنده اهمیت بالای حفظ منابع ماهی‌گیری دریایی و همکاری در شیلات بوده است.

دولت چین با اتخاذ رویکردهای چند جانبه برای احیای منابع ماهیگیری دریایی، از جمله توقف ماهی‌گیری، ذخیره مجدد بچه ماهیان، دامداری دریایی، و اجرای قانون و نظارت بر ماهی‌گیری، تأکید زیادی بر حفاظت از محیط زیست دریایی دارد.

در این مراسم معاون وزیر جمهوری خلق چین پیشنهاداتی برای همکاری دوجانبه شیلات ارائه کرد که شامل تقویت ارتباطات و مشاوره از طریق اجرای کامل مکانیسم‌ها و چارچوب‌های دوجانبه موجود، تشدید اجرای قانون مشترک برای حفظ نظم در فعالیت‌های مرتبط با عملیات ماهی‌گیری، و تقویت حفاظت از منابع دریای زرد با رهاسازی گونه‌های آبزی و بررسی‌ها و ارزیابی منابع دریایی در آب‌های خاص بوده است.

منبع: moa

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.