• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

چین برای خروج داده‌ های مهم از کشور محدودیت ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 1548
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
چین برای خروج داده‌ های مهم از کشور محدودیت ایجاد می‌کند
اطلاعاتی که شامل عملیات اقتصادی، جمعیت، منابع طبیعی و محیط زیست، علم و فناوری، ایمنی و امنیت، برنامه و خدمات، فعالیت‌های سیاسی و سایر موارد باشد، در هنگام انتقال به خارج از کشور با محدودیت روبرو خواهد شد.

یک محقق ارشد در یک اندیشکده امنیت سایبری دولتی فاش کرد که سیاست گذاران چینی به زودی دستورالعمل‌هایی را برای تعریف داده‌ های مهم منتشر می‌کنند و آنها را بر اساس تأثیر بر امنیت ملی در هشت دسته طبقه بندی خواهند کرد.

زو شیائدونگ، معاون موسسه تحقیقاتی امنیت اطلاعات هفته گذشته در یک کنفرانس صنعتی گفت: اطلاعاتی که شامل عملیات اقتصادی، جمعیت، منابع طبیعی و محیط زیست، علم و فناوری، ایمنی و امنیت، برنامه و خدمات، فعالیت‌های سیاسی و سایر موارد باشد، در هنگام انتقال به خارج از کشور با محدودیت روبرو خواهد شد.

دسته بندی داده‌ ها بخش مهمی از نظام مدیریت داده‌های چین خواهد بود و نحوه تعریف پکن از اهمیت داده‌ها پیامدهای گسترده‌ای در نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات مربوط به مشتریان از سوی شرکت‌های چینی، به ویژه شرکت‌های فناوری خواهد داشت.

جوانگ رونگ ون، رئیس اداره فضای مجازی چین (CAC)، آژانسی که تحقیقات را در مورد این طرح هدایت می‌کند، در پکن گفت که یکی از اولویت‌های نظارتی “امنیت داده‌ ها و امنیت سایبری” خواهد بود.

وی در کنفرانس جهانی اقتصاد دیجیتال، مجمعی که توسط دولت شهرداری پکن برگزار شد، افزود: دولت همچنین سعی می‌کند مانع از انحصارطلبی و  رقابت ناعادلانه توسط سیستم عامل‌های آنلاین شود.

قانون امنیت داده‌های چین که در ماه ژوئن تصویب شد و قرار است از اول سپتامبر اجرایی شود، مجازات سنگینی را برای شرکت‌هایی که اطلاعات کلیدی را بدون مجوز مناسب از دولت به خارج از کشور منتقل می‌کنند، تعیین کرده است.

بر اساس قانون جدید، شرکت‌هایی که “اطلاعات اصلی” دولت را بدون تأیید مناسب از پکن به خارج از کشور منتقل می‌کنند، تا ۱۰ میلیون یوان (۱٫۵۶ میلیون دلار آمریکا) جریمه می‌شوند و ممکن است مجبور به تعطیلی شوند.

اما این قانون در تعریف “داده‌های اصلی” و “داده‌های مهم” کوتاهی کرد، و قانونگذار چینی موظف شد جزئیات بیشتری را برای اجرا مشخص کند.

شرکت تحقیقات سیاسی Trivium China در یادداشتی نوشت: “داده‌های مهم” فقط به طور مبهم تعریف شده است و شرکت‌ها را ناامید می‌کند زیرا سعی می‌کنند ارزیابی کنند که چه مقدار از داده‌ های آنها تحت محدودیت قرار می‌گیرد.

کمیته فنی استانداردسازی امنیت اطلاعات ملی چین، آژانسی متشکل از اعضای وزارتخانه‌های مختلف، پیش نویس سند سیاسی را منتشر کرده است که سعی دارد مشخص کند کدام داده‌ ها نباید به خارج منتقل شوند، اما پیش نویس که داده‌ها را در ۲۸ صنعت خاص تعریف می‌کند، به سختی اجرا می‌شود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1548

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.