• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

چین با افزایش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوشمند نوسازی ارتش را سرعت می‌بخشد

  • کد خبر : 6176
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
چین با افزایش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوشمند نوسازی ارتش را سرعت می‌بخشد
بنا بر نظر کارشناسان نظامی، اگر چین می‌خواهد نیازها و چالش‌های یک چشم‌انداز دفاعی پویا را برآورده سازد، باید «رویکردی جامع» برای تحقیق و توسعه فناوری‌های نظامی اتخاذ کند و فلسفه تحقیقاتی سنتی مبتنی بر تجهیزات، دیگر نمی‌تواند نیازهای مدرن‌سازی ارتش را برطرف کند.

رویکرد کل نگر در تحقیقات علمی روشی بسیار کارآمد برای سازماندهی تلاش‌های تحقیقاتی دفاع ملی است. این رویکرد جامع، اهمیت زیادی در حل مشکلات، توسعه فناوری‌های نوآورانه دفاعی دارد.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که با افزایش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوشمند، چین سرعت خود را برای تکمیل نوسازی ارتش تا سال ۲۰۳۵، و جاه‌طلبی برای دستیابی به ارتش در سطح جهانی تا سال ۲۰۴۹ افزایش می‌دهد.

فناوری‌های هوشمند و فشار بازار و تسریع چرخه‌های توسعه تسلیحات، چالش‌های جدیدی را برای مؤسسات تحقیقاتی ایجاد کرده‌اند.

رویکرد کل‌نگر نیازهای نظری و عملی را با یکدیگر ترکیب می‌کند و در عین حال عواملی مانند فشار بازار، فناوری‌های در حال تغییر، دشمنان و سبک‌های جنگ را در نظر می‌گیرد.

این رویکرد اولین بار توسط چن شیسن (Qian Xuesen) که به عنوان پدر برنامه موشکی چین شناخته می‌شود به کار گرفته شد، و در بسیاری از تلاش‌های علمی چین مانند ماموریت‌های فضایی و اکتشاف ماه موفق بوده است.

اثربخشی این روش به لطف پیشرفت‌هایی مانند شبیه سازی کامپیوتری افزایش یافته است. این رویکرد یک مکانیسم کاربردی است که الزامات نیازهای عملی، علم، مهندسی، فناوری و سازمانی را یکپارچه می‌کند و تضمین اساسی برای اجرای کارآمد انواع تحقیقات، مهندسی و فناوری است.

این امر به عنوان راهنمایی برای تحقیق و توسعه عمل می‌کند تا بتوان فعالانه به تغییرات و وقایع حوزه دفاع و امنیت پاسخ داد. موسسه‌های تحقیقاتی باید فعالانه با تغییراتی که نیروهای بازار و ظهور فناوری‌های هوشمندی که بر مسیرهای نوآوری فناوری‌های دفاع ملی تأثیر می‌گذارند، مواجه شوند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6176

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.