• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

چین با اخبار جعلی و سیاه‌نمایی در فضای مجازی مقابله می‌کند

  • کد خبر : 1617
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
چین با اخبار جعلی و سیاه‌نمایی در فضای مجازی مقابله می‌کند
این کمپین به تلاش‌های پکن برای ایجاد یک محیط اینترنتی "مثبت" می‌افزاید که توجه مردم را به محتوایی که دولت برای مصرف عمومی گسترده مناسب می‌داند، هدایت می‌کند.

دولت چین کمپینی را برای سرکوب شهروند خبرنگاران به راه انداخت که “سیاست‌های اقتصادی را نادرست تفسیر کرده و نابودی و تیره روزی را در بازارهای مالی پیش بینی می‌کنند” ( اخبار جعلی )، اقدامی دیگر در تشدید مقررات پکن بر محتوای اینترنتی.

این اقدام آخرین موردی است که دولت چین برخی وب سایت‌ها را هدف قرار می‌دهد -حساب‌های عمومی رسانه‌های اجتماعی مستقل، معمولاً در WeChat و Weibo- که به انتشار شایعات و استفاده از اخبار جعلی برای باج گیری شرکت‌ها متهم شده‌اند.

در دستورالعمل منتشر شده توسط اداره فضای مجازی چین (CAC) که به سانسور اینترنت این کشور در پشت دیوار آتش بزرگ (پروژه دولت چین برای کنترل اینترنت) کمک می‌کند، آمده است: [این امر] نظم انتشار اطلاعات در اینترنت را به طور جدی مختل کرده است.

مشابه کمپین دیگری که اخبار جعلی را هدف قرار می‌دهد، در اوایل ماه جاری از طرف اداره تبلیغات اعلام شد و CAC نیز در آن شرکت دارد، کمپین جدیدی که توسط مقامات فضای مجازی هدایت می‌شود، بر روزنامه شهروند خبرنگاران این کشور و پلتفرم‌های مهم آنلاین میزبان آنها تأثیر می‌گذارد. CAC در این باره گفت‌، این پلتفرم‌های اطلاعات مالی و اقتصادی، از جمله بخش‌های تجاری وب سایت‌های خبری را هدف قرار می‌دهد.

با این اهداف، کمپین با مشکلاتی شامل سوء تفسیر سیاست‌های مالی ملی و داده‌های کلان اقتصادی، انتشار مجدد مقالاتی در خارج از کشور که سیاست‌های مالی چین را بدون قضاوت اشتباه تفسیر می‌کنند یا نوشتن اخبار جعلی و انتشار شایعات؛ و انتشار اطلاعات منفی برای تهدید، ارعاب یا باج خواهی ذینفعان مطابق دستورالعمل‌ها، برخورد می‌کند.

مرحله اول این کمپین به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت و طی آن CAC با مقامات دیگری از جمله کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، وزارت دارایی، بانک خلق چین و کمیسیون تنظیم اوراق بهادار چین همکاری خواهد کرد.

چندی پیش غول رسانه‌های اجتماعی تنسنت بیانیه‌ای در حمایت از کمپین جدید CAC منتشر کرد. برنامه فوق العاده WeChat نیز سازندگان محتوا را تشویق به خودسانسوری کرد و از کاربران خواست تا محتوای نامناسب را گزارش دهند.

این کمپین به تلاش‌های پکن برای ایجاد یک محیط اینترنتی “مثبت” می‌افزاید که توجه مردم را به محتوایی که دولت برای مصرف عمومی گسترده مناسب می‌داند، هدایت می‌کند.

ناظر اینترنتی کشور همچنین قوانین جدیدی را تنظیم کرده است که به دنبال “تنظیم فعالیت‌های توصیه شده با الگوریتم” است، یک جزء مهم در چگونگی نگه داشتن کاربران به برنامه‌های خود توسط شرکت‌های بزرگ فناوری مانند ByteDance و Tencent. قوانین منتشر شده، استفاده از الگوریتم‌ها برای تجمیع محتوا، توصیه‌های شخصی و رتبه بندی جستجو را مورد هدف قرار می‌دهد.

تلاش دیگر CAC برای پاکسازی محتوای اینترنت که در ماه ژوئن آغاز شد، سرکوب مداوم جامعه‌های آنلاین غیررسمی است که در اطراف یک شخص مشهور متمرکز هستند. این آژانس گفته است قصد دارد رفتارهایی را در بسترهای اینترنتی که نظرات کاربران را دستکاری می‌کند، کنار بگذارد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1617

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.