• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

چین استفاده کودکان از موبایل را محدود می‌کند

  • کد خبر : 5288
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۲
چین استفاده کودکان از موبایل را محدود می‌کند
ناظر اینترنت چین مقرراتی را وضع کرده است تا از صرف وقت بیش از حد افراد زیر سن قانونی برای کار با تلفن‌های هوشمند جلوگیری کند، که به گفته کارشناسان این امر ضربه بالقوه‌ای به تنسنت که سازنده بازی‌های آنلاین ویدئویی است و دیگر رسانه‌های اجتماعی وارد خواهد کرد.

مقررات منتشر شده توسط اداره فضای مجازی چین (CAC) با توجه به افزایش نگرانی‌ها درباره اعتیاد آنلاین، نشان دهنده برخی از سخت‌ترین محدودیت‌ها در استفاده از اینترنت در جهان است. این آژانس در پیش‌نویس قوانین منتشر شده در وب‌سایت خود اعلام کرد، کودکان «غیر بالغ» از ساعت ۱۰:۰۰ شب تا ۶:۰۰ صبح اجازه دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه‌های تلفن همراه را نخواهند داشت. سایر محدودیت‌ها نیز شامل حداکثر دو ساعت استفاده از موبایل برای نوجوانان بین ۱۶ تا ۱۸ سال در این زمان است.

پکن از سال ۲۰۲۱ کمپین‌هایی را برای حمایت از کودکان و خانواده‌های آنها و مبارزه با آنچه به عنوان آسیب‌های اجتماعی می‌داند، دنبال کرده است. این کشور محدودیت‌هایی را در بازی‌های آنلاین برای بچه‌ها اعمال کرد و تدریس خصوصی پس از مدرسه را نیز غیرقانونی اعلام کرد، اقداماتی که هم برای کاهش بار مالی و هم ترویج فعالیت‌های سالم‌تر در نظر گرفته می‌شد. در مقطعی در سال ۲۰۲۱، رسانه‌های تحت حمایت دولت چین هم از بازی به عنوان “مواد مخدر معنوی” یاد می‌کردند.

سرویس وی‌چت شرکت تنسنت، تیک تاک شرکت بایت دنس مانند Douyin از جمله محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سرویس‌های اینترنتی در چین هستند که تعداد بسیاری از خردسالان را به خود جذب می‌کنند. CAC هیچ سرویسی را نام نبرده جز اینکه گفته است که پلتفرم‌ها مسئول اطمینان از برآورده شدن الزامات این سازمان هستند که شامل پخش لالایی برای کودکان زیر ۳ سال و ارائه اخبار آموزشی و محتوای سرگرمی برای افراد زیر ۱۲ سال است.

به دنبال وضع این قوانین، ارزش سهام شرکت‌های فناوری چینی در هنگ کنگ کاهش یافت. ارزش سهام فناوری Kuaishou، که یک سرویس ویدئوی کوتاه است، حدود ۴ درصد کاهش یافت، در حالی که اپلیکیشن رسانه اجتماعی Weibo Corp. بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. ارزش سهام تنسنت نیز بیش از ۳ درصد سقوط کرد.

ناظر اینترنت چین اگرچه مجازاتی برای تخلفات مشخص نکرده اما اعلام کرده که ارائه دهندگان پلتفرم مسئول اجرای آن خواهند بود. شرکت‌ها در چین معمولاً مسئول اجرای چنین مقررات دولتی هستند. طبق قوانین قبلی که بازی برای خردسالان را محدود می‌کرد، شرکت‌ها ملزم به ثبت نام واقعی کاربران بودند و سپس فناوری متناسب با شخص را به مشتریان ارائه می‌کردند.

این آژانس اقدامات خاصی را برای اطمینان از انطباق، از جمله بررسی‌ها و ارزیابی‌های دوره‌ای، و همچنین دسترسی به فناوری و داده‌ها در صورت درخواست مشخص کرده است.

این آژانس اعلام کرده است: برای تقویت حمایت از افراد زیر سن قانونی، در سال‌های گذشته، CAC به ایجاد یک مدل اینترنتی برای جوانان ادامه داده، دامنه دسترسی خود را گسترش داده، عملکرد آن را بهبود بخشیده و محتوای مناسب سن را غنی کرده است. این آژانس معتقد است که این قوانین و مقررات تأثیر مثبتی در کاهش اعتیاد جوانان به اینترنت و مهار تأثیر اطلاعات نامطلوب بر آنها داشته ‌است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.