• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

چین از منابع بیابانی برای تحقق توسعه سبز استفاده می‌کند

  • کد خبر : 3637
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
چین از منابع بیابانی برای تحقق توسعه سبز استفاده می‌کند
نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک قادر خواهد بود سالانه 3.7 میلیارد کیلووات ساعت برق برای شرق چین تولید کند و انتشار دی اکسید کربن را 3.1 میلیون تن در سال کاهش دهد.

در سطح وسیعی از زمین‌های بیابانی، ردیف پنل‌های قدرت فتوولتائیک در نور خورشید می‌درخشند و انواع توت‌های گوجی در زیر تابلوها کاشته شده است. گوجی‌بری یک میوه‌ای است که از بهترین چربی‌سوزهای طبیعی است که می‌تواند وزن انسان را کاهش دهد. گفته می‌شود گوجی‌بری در پیشگیری بیماری سرطان نیز مفید است. بالاترین غلظت آنتی‌اکسیدان در برگ گوجی‌بری وجود دارد که به عنوان چای و دمنوش استفاده می‌شود و دارای ارزش دارویی بالایی است.

نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک کشاورزی در حال توسعه مدلی است که از منطقه بیابانی استفاده می‌کند و حدود ۱۶۰،۰۰۰ MU (حدود ۱۰،۶۶۷ هکتار) و آفتاب فراوان را اندازه گیری می‌کند، در حالی که همزمان رشد محصولات زراعی زنده را تسریع می‌کند.

سیستم دوگانه کشاورزی و انرژی سبز در منطقه خودمختار Ningxia Hui در شمال غربی چین ترویج می‌شود و محیط و زندگی افراد محلی را تغییر می‌دهد.

در نتیجه، مناطق بزرگی از بیابان به آرامی سبز شده و به زمین‌های زراعی تبدیل می‌شوند و این به نفع کشاورزان محلی است که ضمن ادامه فعالیت‌های کشاورزی خود، از نیروگاه‌های یکپارچه فتوولتائیک در راستای شغلشان استفاده کنند.

Wen Zhixue ، از مسئولان چینی در این رابطه، گفت: ایستگاه ما سالانه ۱٫۷ میلیارد کیلووات ساعت برق پاک تولید می‌کند.

پنل‌های نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک قادر به مسدود کردن نور خورشید و کاهش تبخیر هستند، بنابراین به ترمیم زیست محیطی هم کمک می‌کنند. به گفته ون، میزان پوشش گیاهی در منطقه از کمتر از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

ون در ادامه گفت: هر سال، پروژه نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک ما در حدود ۱۰۰۰۰۰ کشاورز مشاغل موقت را فراهم می‌کند و به هر خانوار کمک می‌کند تا ۴۰ هزار یوان (حدود ۵۷۰۰ دلار) کسب درآمد کنند. و برخی از کشاورزان پس از تسلط بر مهارت‌های فنی، شغل پایدار می‌یابند.

چین طی یک دهه گذشته، ضمن تسریع در ترمیم پوشش گیاهی طبیعی و مهار بیابان زدگی، به طور مداوم بهره وری جامع استفاده از منابع مختلف مانند انرژی زمین و خورشیدی را بهبود، و تولید هماهنگ انرژی فتوولتائیک و ترمیم اکولوژیکی را تحقق بخشیده است.

پنل‌های نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک در حاشیه جنوبی صحرای این منطقه مساحت وسیعی از ۴۰۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد. بدون تخلیه زباله، این پنل‌های نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک به طور مداوم انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. تولید سالانه ۱٫۷ میلیارد کیلووات ساعت برق سبز نه تنها محیط اطراف را روشن می‌کند بلکه به سایر نقاط کشور نیز منتقل می‌شود.

ایستگاه مرکزی پنل‌های نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک، در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، که همچنین به ترمیم و محافظت از زیست محیطی کمک می‌کند.

لیو مینگچون، رئیس ایستگاه پنل‌های نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک در این باره گفت: در مرحله اولیه ساخت و ساز، محیط بسیار بد بود و هزینه کلی ساخت و ساز را تحت فشار قرار داد. پس از ایجاد ایستگاه پنل‌های نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک، بیابان به تدریج در پوشش گیاهی پوشانده شد.

نیروگاه یکپارچه فتوولتائیک قادر خواهد بود سالانه ۳٫۷ میلیارد کیلووات ساعت برق برای شرق چین تولید کند و انتشار دی اکسید کربن را ۳٫۱ میلیون تن در سال کاهش دهد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3637

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.