• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

چین از تفنگ الکترومغناطیسی برای کنترل شورش رونمایی کرد

  • کد خبر : 4662
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
چین از تفنگ الکترومغناطیسی برای کنترل شورش رونمایی کرد
چین از تفنگ الکترومغناطیسی جدیدی رونمایی کرد که گلوله‌های سکه‌ای شکل شلیک می‌کند و برای کنترل شورش استفاده می‌شود.

این محصول در یک برنامه فناوری نظامی که از تلویزیون دولتی CCTV پخش شد، به نمایش عمومی درآمد. اگرچه گلوله این سلاح می‌تواند به چوب نفوذ کند و بطری‌های شیشه‌ای را خرد نماید، اما «غیرکشنده» توصیف شده است.

این تفنگ که به عنوان پرتابگر الکترومغناطیسی دستی CS/LW21 شناخته می‌شود، به طور مشترک توسط شرکت China North Industries Group Corporation  و سایر تیم‌های فناوری توسعه داده شده است.

هدف از این طرح به حداقل رساندن خطر کشتار مردم و اجازه دادن به مقامات برای پراکنده کردن جمعیت یا سرکوب شورش‌ها بدون آسیب رساندن جدی به غیرنظامیان است. علاوه بر این، با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی به جای روش‌های سنتی شلیک باروتی، می‌توان قدرت شلیک را بر اساس فاصله یا ماهیت هدف تنظیم کرد.

با توجه به ویدئو پخش شده در CCTV، این اسلحه دارای طراحی ساده، شیک و بدون قطعات اضافی است که باعث سهولت در دست گرفتن و استفاده از آن می‌شود.

لوله این سلاح به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان به راحتی یک اسکوپ نصب کرد و یک صفحه نمایش در جلو اطلاعاتی مانند میزان باتری، دمای لوله، ظرفیت گلوله، فرکانس و حالت شلیک را ارائه می‌دهد. یک خشاب دو محفظه هم امکان شلیک مداوم و بارگیری مجدد سریع را فراهم می‌کند.

. لی فنگ کیائو، طراح این اسلحه می‌گوید: این سلاح مانند تفنگ‌های سیم پیچ طراحی شده است که از نیروی الکتریکی برای شتاب دادن به پرتابه استفاده می‌کند. هنگامی که سیم پیچ ۹ سطحی برق می‌گیرد، میدان‌های مغناطیسی مربوطه تشکیل می‌شود که به گلوله اجازه می‌دهد به بیرون شلیک شود. انرژی این سلاح توسط یک باتری لیتیوم یون داخلی تامین می‌شود که در صورت شارژ کامل می‌تواند صدها گلوله را به طور مداوم شلیک کند، زمان شارژ آن نیز بسیار کوتاه است.

گلوله‌های استفاده شده در این تفنگ‌ها به شکل سکه‌هایی هستند که به گفته لی، مزایای زیادی نسبت به لوله‌های اسلحه یا پرتابه‌های سنتی دارند، زیرا سطح سکه‌ها صاف‌تر هستند و به بدن نفوذ نمی‌کنند. شکل پرتابه‌ها و مسیر حرکت آن کنترلی عالی و ضربه‌های چند نقطه‌ای را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ساخت این گلوله‌ها ارزان است و آنها را به گزینه‌ای مقرون به صرفه تبدیل می‌کند.

حداکثر فرکانس شلیک تفنگ می‌تواند به چندین هزار گلوله در دقیقه برسد که بسیار بیشتر از ۷۰۰ تا ۸۰۰ گلوله تفنگ سنتی در دقیقه است. علاوه بر این، گلوله‌های سکه‌ای شکل راحت‌تر حمل می‌شوند و چون باروت وجود ندارد، نگهداری و حمل و نقل نیز ساده‌تر است. در طول آزمایشات میدانی، گلوله‌ها به راحتی به تخته‌های چوبی دولایه به ضخامت ۳ میلی متر نفوذ کردند و بطری‌های شیشه‌ای را خرد کردند.

صدای شلیک این نوع اسلحه‌ پایین بوده، بدون فلاش، دود یا گلوله هستند و حتی لگد زدن آن نیز کم است. این ویژگی‌ها اسلحه‌ها را برای استفاده در مناطق پرجمعیت، جایی که سلاح‌های گرم سنتی ممکن است باعث وحشت یا خشونت بیشتر شود، ایده‌آل می‌کند. اما با توجه به قابلیت‌هایی که این اسلحه دارد، اگر گلوله‌های سکه‌ای با گلوله‌هایی نوک تیز که به بدن نفوذ می‌کنند جایگزین شوند، می‌تواند کشنده‌تر از اسلحه‌های معمولی باشد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4662

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.