• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

چین، گوی فن‌آوری را از آمریکا می‌رباید

  • کد خبر : 199
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
چین، گوی فن‌آوری را از آمریکا می‌رباید

چین در نظر دارد با اختصاص یک بودجه کلان در عرصه فن‌آوری، به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست پیدا کند که وابستگی این کشور به فن‌آوری خارجی را کاهش دهد.   به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های این کشور برای پیشی گرفتن از آمریکا در عرصه فن‌آوری و علوم و فنون سرمایه گذاری یک […]

چین در نظر دارد با اختصاص یک بودجه کلان در عرصه فن‌آوری، به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست پیدا کند که وابستگی این کشور به فن‌آوری خارجی را کاهش دهد.

 

به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های این کشور برای پیشی گرفتن از آمریکا در عرصه فن‌آوری و علوم و فنون سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری در این بخش است.

 

این سرمایه‌گذاری براساس گزارش‌های موجود که در اختیار کنگره ملی چین قرار گرفته است زمینه های مختلفی از شبکه‌های اینترنتی پرسرعت تا هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

 

بسیاری بر این باورند که هدف چین ربودن گوی سبقت در بخش فن‌آوری از آمریکا است و این‌که بتدریج وابستگی خود را به علوم و فنون پیشرفته خارجی کاهش دهد.

 

در مجموع قرار است یک بودجه کلان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری تحت حمایت “شی جین پینگ” رییس جمهوری خلق چین از هم اکنون تا سال ۲۰۲۵ میلادی برای توسعه فن‌آوری، علوم و فنون، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی روستایی و شهری و ساخت دوربین ها و سخت افزارهای هوش مصنوعی اختصاص یابد.

 

از آنجا که آمریکا محدودیت های بسیار زیادی برای فعالیت های شرکت های چینی در نظر گرفته است و می‌کوشد دست این شرکت‌ها را از بازار و فن‌آوری پیشرفته کوتاه کند، چین در تلاش متقابل می‌خواهد شرکت‌های پیشروی این کشور، خود به بزرگ‌ترین دارندگان فن‌آوری‌های پیشرفته تبدیل شوند.

 

این البته بخشی از سیاست بزرگ چین برای ساخت چین در سال ۲۰۲۵ میلادی است که شعار آن بارها باعث نگرانی سیاستمداران آمریکایی شده است و کوشش فراوانی از سوی آنها برای متوقف کردن چین آغاز شده است.

 

چین از کشورهای پیشرو در حوزه فن‌آوری است و سال های گذشته در همه زمینه ها از جمله هوافضا، خودروهای خودران، رباتیک، اینترنت اشیا و سایر حوزه ها نواوری های زیادی در این کشور ایجاد شده است.

 

این کشور در همین راستا چندین نمایشگاه مهم ملی و بین المللی در دستور کار دارد که نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های نو و خودروهای هوشمند متصل به شبکه، نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای، نمایشگاه فن‌آوری‌های پیشرفته و سطح بالای چین و نمایشگاه هوایی جوهای چین که همگی در نوامبر برگزار خواهند شد.

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.