• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

چشم انداز اقتصاد دیجیتال چین با تکیه بر فناوری ۵G

  • کد خبر : 2071
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
چشم انداز اقتصاد دیجیتال چین با تکیه بر فناوری ۵G
چین قصد دارد تعدادی شرکت به منظور رقابت در عرصه بین‌المللی و شرکت‌های پیشرو را برای ایجاد خوشه‌های صنعت دیجیتال در سطح جهانی پرورش دهد.

رئیس جمهور چین چشم انداز پیش روی کشورش در اقتصاد دیجیتال با اتصال ۵G به عنوان ستون فقرات و مدیریت داده در هسته آن را ترسیم کرده است، آن هم در شرایطی که وی نیروهای فناوری را برای خدمت به توسعه اجتماعی-اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان هدایت می‌کند.

شی جین ‌پینگ رئیس‌جمهور چین در مقاله‌ای در کیوشی ژورنال، نشریه مرکزی حزب کمونیست نوشت: توسعه اقتصاد دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است و یک استراتژی برای درک فرصت‌های جدید در انقلاب فناوری و تحول صنعتی است.

مقاله کیوشی، شبیه به سخنرانی او در ماه اکتبر، نگاهی نادر از سخنان رئیس جمهور در مورد وضعیت فعلی و آینده فعالیت‌های فناوری چین را ارائه می‌دهد.

وی در ادامه نوشت: چین باید تعدادی شرکت به منظور رقابت در عرصه بین‌المللی و شرکت‌های پیشرو را برای ایجاد خوشه‌های صنعت دیجیتال در سطح جهانی پرورش دهد. در مقایسه با کشورهای [بزرگ] دیگر، اقتصاد دیجیتال چین بزرگ است اما قوی نیست، سریع است اما برتر نیست.

هنگامی که وی در اکتبر گذشته در مورد اقتصاد دیجیتال صحبت کرد، طرحی را برای مشارکت اینترنت، داده‌های کلان، محاسبات ابری و هوش مصنوعی برای ترسیم آینده اقتصادی کشور ارائه کرد.

طرح ریاست جمهوری در مورد اقتصاد دیجیتال بر پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند ارتباطات از راه دور ۶G و مراکز داده بزرگ تاکید کرده است. این طرح در راستای چهاردهمین برنامه پنج ساله چین از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ بود که دستورالعمل مشابهی را که توسط اداره فضای سایبری چین صادر شده بود، تقویت کرد.

شی جین پینگ همچنین نوشته است: رشد سریع اقتصاد دیجیتال چین در چند سال گذشته منجر به تحولات “ناسالم” و “نامنظم” شد که مقررات را نقض کرد و امنیت اقتصادی و مالی این کشور را تهدید کرد. این تحولات که نه تنها بر توسعه سالم اقتصاد دیجیتال تأثیر گذاشته، بلکه قوانین و مقررات را نقض کرده و امنیت اقتصادی و مالی ملی را تهدید می‌کند، باید «تنظیم و اصلاح شود» و بدون کنترل رها نشود.

به اعتقاد رئیس جمهور چین، مقررات و استانداردهایی نیز برای رفع حفره‌های نظارتی و جلوگیری از «انحصارات و گسترش بی‌نظم سرمایه» در چین مورد نیاز است. چین باید بر حوزه‌های دارای اهمیت فناوری استراتژیک مانند توسعه مدارهای مجتمع، نمایشگرها، تجهیزات ارتباطی و سخت‌افزار هوشمند تمرکز کند.

بر اساس آمارهای رسمی، در سال ۲۰۲۰، اقتصاد دیجیتال چین با ۹٫۷ درصد رشد به ۳۹٫۲ تریلیون یوان (۶٫۱۷ تریلیون دلار آمریکا) یا ۳۸٫۶ درصد از تولید اقتصادی چین رسید و به یک محرک اصلی برای تثبیت رشد اقتصادی تبدیل شد.

رئیس جمهور نوشت: چین همچنین باید سیستم امنیت ملی خود را بهبود بخشد و یک سیستم هشدار اولیه را که بر پایه اقتصاد دیجیتال ساخته شده است، ایجاد و تقویت کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2071

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.