• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

چشم امید تولیدکنندگان ابزار طراحی تراشه‌ به صنعت خودروسازی چین

  • کد خبر : 5251
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
چشم امید تولیدکنندگان ابزار طراحی تراشه‌ به صنعت خودروسازی چین
تولیدکنندگان برتر ابزار طراحی تراشه‌ها، صنعت خودروسازی چین را بازاری در حال رشد می‌بینند و به دنبال کنار گذاشتن محدودیت‌های صادراتی هستند.

در نمایشگاه Semicon China، مدیران شرکت‌های نرم‌افزار طراحی تراشه‌ اعلام کردند به صنعت خودروسازی در حال رشد چین و تقاضای روزافزون این کشور به مدارهای یکپاچه چشم امید دوخته‌اند. در همین حال،  تولیدکنندگان برتر جهانی با محدودیت‌های سخت‌تری در زمینه صادرات به چین مواجه هستند.

در کنفرانس تراشه شانگهای، لیو ویپینگ، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت Empyrean Technology بزرگ‌ترین تامین‌کننده ابزار طراحی تراشه در چین اعلام کرد این شرکت تلاش‌های خود در زمینه خودکارسازی طراحی الکترونیکی (EDA) خودرو را مضاعف خواهد کرد تا بتواند از رشد سریع  بازار خودروهای هوشمند بهره‌مند شود. وی افزود: « در خودروها، به ویژه خودروهای انرژی جدید قطعات الکترونیکی بیشتری به کار رفته و به قطعات زیادی مانند تراشه‌ها، نمایشگرها و سیستم  شناسایی و تشخیص فاصله لیدار نیاز است. طراحی تمام این قطعات هم با پشتیبانی نرم‌افزار EDA انجام‌پذیر است.

شرکت Empyrean Technology، که در سال ۲۰۰۹ تاسیس و در ژوئن ۲۰۲۲ در بازار سهام شنژن به صورت عمومی معامله شد، به عنوان یکی از امیدهای چین برای دستیابی به خودکفایی در صنعت EDA محسوب می‌شود. در حال حاضر چهار شرکت آمریکایی این صنعت را قبضه کرده‌اند و ۹۰ درصد بازار در اختیار آنهاست: شرکت‌های Cadence، Synopsys، Ansys و شرکت Siemens EDA – که قبل از اینکه در سال ۲۰۱۷  به مالکیت زیمنس درآید، به عنوان Mentor Graphics شناخته می‌شد.

EDA دسته‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری است که برای طراحی مدارهای یکپارچه پیشرفته یا تراشه‌های حاوی میلیاردها ترانزیستور استفاده می‌شود و به عنوان «مغز» برای تأمین انرژی همه چیز از لوازم الکتریکی مدرن، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی تا تجهیزات پزشکی پیشرفته، اتومبیل‌ها و هواپیماها عمل می‌کنند.

دنی پرنگ، معاون ارشد منطقه حاشیه اقیانوس آرام در زیمنس EDA، نیز به اهمیت روزافزون صنعت خودرو برای طراحی تراشه اشاره کرد.  وی در یکی دیگر از سخنرانی‌های اصلی کنفرانس روز جمعه گفت: اکوسیستم الکترونیک خودرو در حال تغییر است. شرکت‌های سازنده رده اول خودرو مانند BYD هم به دنبال یکپارچه‌سازی طراحی و تولید تراشه‌اند تا قطعات الکترونیکی مورد نیاز را برای خود تولید کنند. وی همچنین، از سازندگان خودروهای الکتریکی چینی به دلیل “موقعیت پیشرو” آنها در بازار جهانی که توانسته‌اند فرصتی عالی برای توسعه الکترونیک خودرو و نیمه رساناها فراهم کنند تقدیر کرد.

پرنگ گفت شرکت زیمنس EDA، برای شرکت‌های خودروسازی مجموعه‌ای از «راه‌حل‌های جامع» از تراشه‌های خودکار گرفته تا هوش سیستمی ارائه کرده است که به شرکت‌ها کمک می‌کند از منابع انسانی کارآمدتر استفاده کنند، کیفیت محصول را بهبود ببخشند، هزینه‌ها را کنترل کنند و زمان عرضه محصولات جدید به بازار را کاهش دهند.

بازار خودرو همیشه در کانون توجه خاص سازندگان تراشه در چین بوده است، زیرا در خودروها معمولاً از تراشه‌های mature-node استفاده می‌شود که مشمول قوانین صادرات ایالات متحده نیستند. بازار نیز به سرعت در حال رشد است.

به گزارش سازمان تجاری “آمار تجارت جهانی نیمه رسانا‌ها”، صنعت خودروسازی در سال گذشته با اختصاص ۱۴٫۱ درصد از فروش جهانی نیمه رسانا‌ها به خود، سریع‌ترین رشد را نسبت به سایر صنایع نهایی داشته است. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود منطقه آسیا-اقیانوسیه سریع‌ترین بازار در حال رشد برای تراشه‌های خودرو باشد.

طبق گزارش شرکت مشاوره AskCI ، در چند سال گذشته، چین تولید تراشه‌های خودکار خود را افزایش داده و انتظار می‌رود امسال ارزش تولید این تراشه‌ها با یک جهش ۵۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸، به ۱۷٫۲ میلیارد دلار برسد. چنین رشدی مرهون افزایش محبوبیت خودروهای هوشمند در بزرگترین بازار خودروی جهان است.

به گفته آقای لیو مدیر شرکت Empyrean بزرگ‌ترین تامین‌کننده ابزار طراحی تراشه چین، این شرکت مجموعه‌ای از ابزارها را برای طراحی تراشه‌های خودرو توسعه داده است که در مقایسه با سایر مدارهای یکپارچه دیگر، استانداردهای بالاتری دارند. تراشه‌های مورد استفاده در خودروها به چرخه عمر طولانی حداقل ۳۰ سال نیاز دارند و همچنین باید بتوانند در محیط‌های دشوار از جمله محیط‌هایی با دمای بالا کار کنند.

لیو افزود هدف نهایی شرکت Empyrean  که در پکن مستقر است، رقابت با چهار شرکت پیشرو EDA در جهان است. او گفت: «ما امیدواریم از برادران بزرگ‌ترمان بیاموزیم و در کنار آنها در خط مقدم [صنعت جهانی EDA] بایستیم.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5251

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.