• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

پیوند رحم و امیدواری برای کاهش ناباروری

  • کد خبر : 4647
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
پیوند رحم و امیدواری برای کاهش ناباروری
بیمارستان‌های چین برای انجام پیوند رحم در آزمایش بالینی زنان متاهل 18 تا 40 ساله مبتلا به ناباروری رحمی تلاش می‌کنند.

از زمان اولین پیوند رحم موفقیت آمیز در سوئد در سال ۲۰۱۲، بیش از ۷۰ پیوند رحم در سراسر جهان انجام شده است. طبق مقاله‌ای در مجله معتبر BJOG در سال ۲۰۲۱، حداقل ۲۳ نوزاد در نتیجه این عمل متولد شده‌اند.

در چین تاکنون سه پیوند رحم انجام شده است و در نتیجه یک نوزاد در سال ۲۰۱۹ متولد شده است. اعتقاد بر این است که ناباروری با فاکتور رحمی از هر ۵۰۰ زن در سن باروری یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ۳ تا ۵ درصد از علل ناباروری در زنان را تشکیل می‌دهد. بیمارستان شانگهای می‌گوید که می‌خواهد به زنان بیشتری که دچار ناباروری رحم هستند کمک کند تا از طریق پیوند رحم بچه‌دار شوند.

در چین، بیش از ۳۰۰ میلیون زن در سنین باروری – بین ۱۵ تا ۴۹ سال – در سال ۲۰۲۱ وجود داشت. از این تعداد، ۷۰۰هزار نفر تحت تأثیر ناباروری فاکتور رحمی بودند. دانشمندان این مطالعه بیان داشتند که بسیاری از زنان مبتلا به ناباروری فاکتور رحمی می‌خواستند فرزندان بیولوژیکی خود را داشته باشند و پیوند رحم یکی از راه‌ها برای این بیماران است.

رایج‌ترین اهداکنندگان پیوند رحم در سراسر جهان، مادر گیرندگان و همچنین خاله‌ها، خواهران، دوستان و اهداکنندگان فوت شده هستند. پس از پیوند رحم اهدایی، جنینی که توسط لقاح آزمایشگاهی ایجاد شده است در آن کاشته می‌شود. در پیوند رحم خطراتی برای گیرنده و اهداکننده وجود دارد. برای گیرنده، اندام ممکن است پس زده شود و همچنین خطر عفونت و لخته شدن خون وجود دارد. اهداکنندگان همچنین می‌توانند در معرض خطر عفونت و خونریزی شدید و آسیب به اندام‌های اطراف خود باشند.

پزشکان متخصص در این تحقیق بیان داشتندکه زنان مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، بیماری کلیوی یا لخته خون نمی‌توانند در کارآزمایی بالینی شرکت کنند. بر اساس این گزارش، بیمارستان شانگهای بحث‌های اخلاقی مربوطه را انجام داده و از مقامات بهداشتی تأییدیه اخلاقی برای انجام پیوند رحم دریافت کرده است.

تخمین زده می‌شود که ناباروری، ناتوانی در بارداری در عرض ۱۲ ماه پس از مقاربت جنسی بدون محافظت، ۴۸٫۵ میلیون زوج را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. در چین، میزان ناباروری در زنان در سنین باروری (۱۵ تا ۴۵ سال) بین ۱۵ تا ۲۰ درصد (۴۰ تا ۵۰ میلیون) و ۱۰ تا ۱۲ درصد (۴۵ میلیون) در مردان تخمین زده شده است.

پیشرفت در فناوری‌های کمک باروری (ARTs)، مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) و تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI)، به پزشکی سازی ناباروری کمک کرده است، زیرا به عنوان یک وضعیت پزشکی شناخته می‌شود.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4647

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.