• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

پیوستن استاندارد چارترد و HSBC به برنامه آزمایشی یوان دیجیتال

  • کد خبر : 6413
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
پیوستن استاندارد چارترد و HSBC به برنامه آزمایشی یوان دیجیتال
چهار بانک با سرمایه خارجی از جمله استاندارد چارترد و HSBC به برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) پیوستند، چراکه موسسات مالی و قانون گذاران به دنبال گسترش استفاده از این ارز در پرداخت‌های داخلی و فرامرزی هستند.

شعبه‌های چینی HSBC، استاندارد چارترد، Hang Seng Bank و Fubon Bank اولین بانک‌های خارج از کشور هستند که در پایلوت ارز دیجیتال چین شرکت کردند. آنها به بیش از ۴۰ بانک دولتی ملحق می‌شوند تا خدمات خود را در برنامه یوان دیجیتال که توسط موسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین (PBOC) توسعه یافته ارائه دهند.

مشتریان این بانک‌ها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن یوان دیجیتال، پول ارسال و دریافت کنند، پرداخت‌های آنلاین و آفلاین را انجام دهند و کیف پول‌های دیجیتال را با اتصال به کارت بانکی یا حساب بانکی تلفن همراه موجود، شارژ کنند.

یوان دیجیتال، ارتباط بین چین و بازار مالی بین‌المللی را تقویت می‌کند و در آینده شاهد کاربرد گسترده‌تری در زمینه‌هایی مانند پرداخت‌های تجاری، امور مالی تجارت و تامین مالی زنجیره تامین خواهیم بود.

بانک‌های خارجی، معمولاً در مقایسه با بانک‌های بزرگ چینی، خطوط تولید کمتری در چین دارند. از نظر پیچیدگی بانکداری دیجیتال در چین، بانک‌های داخلی نیز از بانک‌های خارجی جلوتر هستند.

یوان دیجیتال رویداد جدید نوآوری مالی در چین است. بانک‌های خارجی با مشارکت فعال در این برنامه آزمایشی، شانس بیشتری برای افزایش ارتباط در تجارت بانکی آینده چین دارند. حمایت از ارز دیجیتال نشان دهنده تعهد بانک‌ها به بازار چین است.

علاوه بر همگام شدن با بانک‌های داخلی چین، بانک‌هایی که سرمایه‌گذاری خارجی دارند، به فرصت‌های مرتبط با e-HKD، ارز دیجیتال محلی هنگ‌کنگ، چشم دوخته‌اند. مدتی است HSBC و استاندارد چارترد در اجرای آزمایشی e-HKD که توسط بانک مرکزی هنگ کنگ، رهبری می‌شود، شرکت کرده‌اند.

هدف برنامه آزمایشی یوان دیجیتال، بررسی کاربرد بالقوه ارز دیجیتال در شش زمینه، از جمله پرداخت‌های آفلاین و سپرده‌های توکنی است. در مجموع ۱۶ بانک و شرکت پرداخت از جمله علی پی و ویزا در این برنامه شرکت می‌کنند.

علاوه بر ترویج استفاده از یوان دیجیتال و e-HKD در پرداخت‌های داخلی، بانک‌های مرکزی همچنین خواستار همکاری بیشتر برای استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های فرامرزی هستند.

در جریان جشنواره بین‌المللی فین‌تک شنجن ۲۰۲۳ مطرح شد که ارز دیجیتال چین، یک «پل» چندجانبه است که مستقیماً بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف را به هم متصل می‌کند و می‌تواند کارایی تراکنش‌های فرامرزی را به میزان قابل توجهی افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6413

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.