• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

پیشگیری از دیابت نوع ۲: آیا طب سوزنی چین می‌تواند کمک کند؟

  • کد خبر : 2947
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
پیشگیری از دیابت نوع ۲: آیا طب سوزنی چین می‌تواند کمک کند؟
طب سوزنی حدود 3000 سال است که به عنوان یک عمل پزشکی جایگزین مورد استفاده قرار گرفته است.

طب سوزنی برای اولین بار در چین آغاز شد و این روش یک عمل باستانی از طب سنتی چینی است، از دهه ۱۹۵۰ طب سوزنی در کشورهای غربی رایج‌تر شد. یک نظرسنجی از آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۲ نشان داد که حدود ۳٫۵ میلیون آمریکایی از طب سوزنی به عنوان یک رویکرد بهداشتی مکمل استفاده کرده‌اند. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که طب سوزنی در تسکین انواع مختلف مسائل پزشکی از جمله کمردرد، سردرد و حالت تهوع مؤثر است.

تحقیقات گذشته، طب سوزنی را به عنوان درمانی برای مقاومت به انسولین و به عنوان یک درمان مکمل برای کنترل دیابت نوع ۲ مورد بررسی قرار داده است. به گفته مین ژانگ، دانشیار کالج پرستاری و توانبخشی در دانشگاه علوم و فناوری چین شمالی، و نویسنده اصلی این مطالعه، هدف این تحقیق شناسایی اثرات درمان‌های مرتبط با طب سوزنی بر مدیریت پیش دیابت در محیط‌های اجتماعی بود.

او توضیح داده است که “طب سوزنی با بهبود حساسیت به انسولین کار می‌کند، که تعیین می‌کند سلول‌های بدن ما در پاسخ به انسولین چقدر حساس هستند، انسولین هورمونی است که به بدن کمک می‌کند غذا را به انرژی تبدیل کند.”

دکتر ژانگ در این باره می‌گوید: این بدان معناست که طب سوزنی می‌تواند با افزایش تولید انسولین و اثربخشی استفاده از انسولین به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کند.

ژانگ و تیمش داده‌های مربوط به مداخلات درمانی مرتبط با طب سوزنی را برای کنترل قند خون پیش دیابت از ۱۴ پایگاه داده و پنج پلتفرم ثبت بالینی تجزیه و تحلیل کردند. این گروه از دانشمندان از تحقیقات خود دریافتند که درمان طب سوزنی به بهبود چشمگیر نشانگرهای کلیدی، از جمله گلوکز پلاسما ناشتا، منبع مطمئن گلوکز پلاسما دو ساعته، و منبع مورد اعتماد هموگلوبین گلیکوزه کمک می‌کند. آنها همچنین دریافتند که طب سوزنی به کاهش بروز پیش دیابت کمک می‌کند. این مطالعه همچنین هیچ گزارشی از واکنش‌های نامطلوب ناشی از درمان طب سوزنی در بین بیماران نشان نداد.

در این مطالعه همچنین به مزایای آن نسبت به برخی داروها برای برخی افراد اشاره شده است. طب سوزنی می‌تواند کنترل قند خون را در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ بدون عوارض جانبی قابل توجه بهبود بخشد. این اثر از طریق بهبود تحمل گلوکز و حساسیت به انسولین که سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد تسهیل می‌شود.

داروی مورد استفاده برای افراد مبتلا به دیابت، مانند متفورمین، به دلیل عوارض جانبی توسط اداره کالاهای درمانی در استرالیا برای پیش دیابت توصیه یا تایید نشده است. از آنجایی که پیش دیابت برگشت پذیر است، لذا درمان جامع و غیردارویی یک سرمایه گذاری است.

منبع: medicalnewstoday

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2947

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.