• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
2

پیشگیری از خطرات با استفاده از فناوری‌های روز توسط پلیس چین

  • کد خبر : 6846
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
پیشگیری از خطرات با استفاده از فناوری‌های روز توسط پلیس چین
ادارات پلیس در سراسر چین متعهد شده‌اند که با کمک فناوری و با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه، "ظرفیت مبارزه با کیفیت جدید" را ایجاد و تقویت کنند.

در حالی که مقامات چینی قبلاً از عبارت “ظرفیت رزمی” در زمینه امنیت عمومی استفاده کرده بودند، وزیر امنیت عمومی اولین کسی بود که در یک نشست سراسری با روسای پلیس استان‌های کشور چین از عبارت “ظرفیت رزمی با کیفیت جدید” استفاده کرد و درخواست‌های خود را برای “مدرن سازی” پلیس محلی اعلام کرد.

در این نشست تصمیم گرفته شد که نیروهای محلی اقدامات بیشتری را برای استفاده از داده‌های بزرگ و فناوری‌های پیشرو انجام دهند و توانایی خود را برای پیش بینی و پیشگیری از خطرات بهبود بخشند. به گفته وزارت امنیت عمومی، این خطرات شامل کلاهبرداری‌های تلفنی، شرط بندی‌های خارج از کشور، شایعات سیاسی، اطلاعات آنلاین مضر و فعالیت‌های مخرب و خرابکارانه نیروهای متخاصم داخلی و خارجی می‌شود.

مقامات انتظامی چین همچنین متعهد شدند که شناسایی و پیشگیری از خطرات سیاسی، به‌ویژه موارد آنلاین و در دانشگاه‌ها را در اولویت خود قرار دهند.

ادغام داده‌ها نشان دهنده تغییر سیستماتیک از پلیس غیرفعال به پلیس فعال، پیشگیرانه، هوشمند و یکپارچه است. استان‌ها و شهرهای چین خواستار تلاش‌هایی برای ادغام داده‌ها در یک سیستم متمرکز شده‌اند تا به پلیس کمک کند که تصمیمات کارآمدتر و هدفمندتری بگیرد. به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی، پلیس در مرکز استان گانسو، ۴۹۴ دوربین نصب شده در اطراف یک مجتمع مسکونی در یک “اتاق فرمان” مرکزی را زیر نظر گرفت. آنها متعهد شدند که این مدل را در سراسر شهر گسترش بخشند.

چین یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های نظارت دیجیتالی برای رسانه‌های اجتماعی و اینترنت را دارد. این امر نیاز به ثبت نام واقعی شماره تلفن همراه و شبکه‌های دوربین گسترده در خیابان‌ها دارد.

سال ۲۰۲۳، دولت مرکزی چین یک برنامه سه ساله را برای راه اندازی مراکز نوآوری تخصصی، با پروژه‌های فناوری کلیدی برای مقابله با تقلب از راه دور و مواد مخدر و کمک به بازرسی، ارتباطات بی‌سیم و هماهنگی دولتی آغاز کرد.

برخی از مناطق، از جمله استان شانگهای و ژجیانگ، قبل از اجرای طرح ملی در سال ۲۰۲۳، شروع به توسعه پورتال‌های دیجیتالی برای اقدامات پلیس کردند. نیروهای چینی همچنین با افزایش همکاری امنیتی با کشورهای آفریقایی و جزایر اقیانوس آرام و ارائه آموزش و تجهیزات، نفوذ خود را در خارج از کشور گسترش داده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.