• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

پیشروی آنخویی در توسعه فناوری

  • کد خبر : 3144
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
پیشروی آنخویی در توسعه فناوری
استان آنخویی در مسیر توسعه سریع اقتصاد چین قرار دارد و در دهه گذشته به قطب صنایع در حال ظهور متعددی مانند خودروهای الکتریکی تبدیل شده است. مجموع تولید ناخالص داخلی سالانه آنخویی طی 10 سال گذشته از سال 1949 تا 2011 بیشتر بوده است.

تولید ناخالص داخلی این استان در سال گذشته نزدیک به ۴٫۳ تریلیون یوان (۶۳۶٫۸ میلیارد دلار) رسید که در میان ۳۱ منطقه استانی در چین رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است. در طول یک دهه، آنخویی کلیشه‌هایی مبنی بر اینکه یک منطقه کشاورزی یا یک منطقه داخلی است را تغییر داده است.

این استان در تلاش است تا خود را به مهد تأثیرگذار نوآوری علم و فناوری، قطب صنایع نوظهور، محل اصلاح و گشایش، و منطقه‌ای برای توسعه سازگار با محیط زیست تبدیل کند و این تلاش‌ها مثمر ثمر بوده‌اند.

تا سال گذشته، تعداد شرکت‌های فناوری پیشرفته در آنخویی از ۱۷۴۲ شرکت در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۱ هزار عدد افزایش یافته است.

حدود هشت شرکت از آنخویی به طور متوسط هر روز به لیست شرکت‌های ملی فناوری پیشرفته اضافه می‌شود.

میانگین مالکیت گواهی‌های ثبت اختراع در این استان که تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۱ میلیون نفر جمعیت داشت، به ۱۹٫۹ ثبت اختراع به ازای هر ۱۰ هزار نفر رسیده است، در حالی که بر اساس گزارش مقامات استانی در سال ۲۰۱۲ این رقم ۱٫۳ در هر ۱۰ هزار نفر بوده است.

آنخویی در سال ۲۰۱۷ موافقت مقامات مرکزی را برای ساخت مرکز علمی جامع ملی هفی، یکی از چهار مرکز این کشور، دریافت کرد. استان اکنون ۱۲ مرکز علوم بزرگ در حال بهره برداری یا در حال ساخت دارد که یکی از بالاترین سطوح در میان تمام مناطق استانی کشور است.

چین به دنبال رهبری تحقیق و توسعه جهان در علم همجوشی است و تاسیسات اصلی راکتور آزمایش مهندسی همجوشی چین در هفی واقع شده است.

۱۰ صنعت نوظهور استراتژیک استان – مانند اطلاعات الکترونیکی، خودرو، تولید تجهیزات پیشرفته و مواد جدید- کمک زیادی به توسعه سریع آن کرده اند.

سال گذشته، ارزش تولید صنایع نوظهور استراتژیک ۴۱ درصد از تولید ناخالص داخلی کلی آنخویی را تشکیل می‌داد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۲، ۱۸٫۱ درصد بود.

بی وای دی، یک خودروساز پیشرو در چین، در اواخر ژوئن با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد یوان، یک کارخانه خودروهای انرژی جدید را در هفی افتتاح کرد. از عقد قرارداد تا شروع ساخت این کارخانه فقط ۴۲ روز طول کشید و تنها حدود ۱۰ ماه دیگر زمان نیاز است تا اولین وسیله نقلیه از خطوط تولید خارج شود. از آنجایی که چین اکنون صادرکننده بزرگ خودرو در جهان است، از هر پنج خودروی صادر شده توسط چین در سال گذشته، یک خودرو در آنخویی تولید شده است. این استان اکنون مرکز سازندگان بزرگ خودروهای انرژی نو مانند بی وای دی، ولکس واگن، نیو و جیلی است.

منبع: chinadaily

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3144

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.