• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

پیشرفتی شگرف در علم چشم پزشکی با ساخت قرنیه مصنوعی بومی

  • کد خبر : 4538
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
پیشرفتی شگرف در علم چشم پزشکی با ساخت قرنیه مصنوعی بومی
ایمپلنت "آخرین راه حل" ساخته شده در چین، به بیماران آسیب دیدگی چشم امید می‌دهد.

قرنیه مصنوعی می‌تواند تنها گزینه در برخی موارد حاد و زمانی که سیستم ایمنی بیمار پیوندهای دیگر را رد می‌کند، باشد.

متخصصان چشم پزشکی و جراحان چینی، از قرنیه مصنوعی ساخته شده کشورشان استفاده می‌کنند تا امیدی باشد برای بیمارانی که آسیب چشمی شدید دارند و گزینه‌های آنها تمام شده است.

گو جیان جون، استاد چشم پزشکی در مرکز چشم پزشکی ژونگشان – بیمارستانی وابسته به دانشگاه سان یات سن – در شهر جنوبی گوانگژو، اولین پذیرنده نسخه چینی اصلاح شده قرنیه مصنوعی است. این دستگاه به آخرین راه حل برای برخی از بیماران تبدیل شده است، که نمی‌توانند قرنیه پیوندی انسان را تحمل کنند.

دکتر گو جیان جون از این تکنولوژی برای یک کارگر کشتی‌سازی در استان گوانگدونگ که در ابتدا پس از پاشیدن درزگیر به چشم‌هایش و ایجاد سوراخ در هر دو قرنیه، تحت عمل پیوند دوگانه قرنیه قرار گرفته بود استفاده کرد و نتیجه این جراحی موفقیت آمیز بود.

قبل از استفاده از قرنیه مصنوعی، بیمار هر دو پیوند قرنیه اهدائی را رد کرده بود و به سختی می‌توانست چیزی ببیند یا خودش راه برود. فشار چشم او با آب مروارید ناپایدار بود. احتمال بهبود بینایی حتی در صورت دریافت پیوند اهدائی دیگر هم بسیار کم بود.

پزشکان ترتیبی دادند که کارگر کارخانه کشتی سازی به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی توسط شرکت بیوتکنولوژی گوانگدونگ جیایو میشی بیوتکنولوژی مستقر در گوانگژو، پیوند مصنوعی دریافت کند. سه سال از عمل جراحی می‌گذرد و او هنوز به وضوح می بیند و کیفیت زندگی او بسیار بهبود یافته است.

حدود ۱۶۰ جراح در سراسر کشور چین برای استفاده از محصول بومی آموزش دیده‌اند که در ۳۰ بیمارستان موجود است. این شرکت قصد دارد این تعداد را به ۱۰۰ بیمارستان در سال جاری گسترش دهد که تقریباً سه چهارم استان‌های چین را پوشش می‌دهد.

به گفته مدیر کل اریک هوانگ، همچنین هدف آن تبلیغ این محصول به سایر کشورهای آسیایی از جمله اندونزی است. وی تاکید داشت که ما هنوز در مراحل اولیه معرفی قرنیه مصنوعی به بیماران و متخصصان پزشکی هستیم، ممکن است چند سال طول بکشد تا بازار محصول جدید را بپذیرد.

بر اساس داده‌های کمیسیون ملی بهداشت در سال ۲۰۲۰، حدود ۴ میلیون نفر در چین به کوری قرنیه مبتلا هستند که هر ساله حدود ۱۰۰۰۰ پیوند در سراسر کشور انجام می‌شود.

در حالی که بیشتر موارد را می‌توان با پیوند عضو درمان کرد، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از بیماران چندین پیوند ناموفق را تجربه می‌کنند. قرنیه اهدائی انسان به تنهایی می‌تواند در درمان سوختگی‌های شدید چشم و همچنین برخی بیماری‌ها که منجر به کوری قرنیه در مرحله نهایی می‌شود، بی تاثیر باشد.

برای افرادی که بینایی هر دو چشم خود را از دست داده‌اند، این محصول می‌تواند فوریت‌های بازگرداندن بینایی را برطرف کند.

بیمارانی که استفاده از این محصول به آنها توصیه می‌شود معمولا در مراحل بعدی بیماری هستند. آنها باید هر سه تا شش ماه یک بار برای بررسی ناهنجاری‌ها مراجعه کنند، زیرا بخشی از قرنیه مصنوعی خارج از سطح چشم است.

چشم پزشکان زمان انتظار ملی برای پیوند قرنیه انسان را حداقل به طور متوسط ۶ تا ۱۲ ماه اعلام کردند. یائو گفت که برخی از بیماران پس از دو سال در لیست انتظار نزد او آمده‌اند. برخی از افراد به دلیل عفونت قرنیه که باعث برداشتن کره چشم شد، فرصت بازیابی بینایی خود را در طول انتظار از دست دادند.

سالانه ۲۰۰۰ بیمار از سراسر چین برای پیوند در گوانگژو ثبت نام می‌کنند که این منطقه حدود نیمی از این تعداد را انجام می‌دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4538

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.