• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

پیشرفت‌های شگرف چین در نوآوری و فناوری پزشکی

  • کد خبر : 2790
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
پیشرفت‌های شگرف چین در نوآوری و فناوری پزشکی
مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین(NHC)  در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که در 10 سال گذشته پیشرفت‌هایی در نوآوری علم و فناوری پزشکی چین حاصل شده است و در این کنفرانس تعدادی قابل توجهی از دستاوردهای علمی و فناوری شرح داده شد.

به گفته سازمان تنظیم مقررات سلامت جمهوری خلق چین، از سال ۲۰۰۸ تاکنون دو پروژه بزرگ ملی علم و فناوری به نام‌های توسعه داروهای جدید و پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی، هدایت و سازماندهی شده است.

لیو دنگ فنگ، یکی از مقامات دپارتمان علوم، فناوری و آموزش بهداشت در کمیسیون ملی بهداشت چین گفت که در مجموع ۸۰ داروی جدید برای بازاریابی تایید شده است که ۱۶ برابر تعداد قبل از شروع این دو پروژه است. همه داروها در سطح جهانی داروهای نوآورانه و جدیدی هستند که در هیچ جای دیگر در سراسر جهان تأیید نشده و به بازار عرضه نشده‌اند.

جیانگ جیاندونگ، رئیس موسسه ماتریا مدیکا آکادمی علوم پزشکی چین و یکی از آکادمی‌های مهندسی چین، گفت که توجه ویژه‌ای به تحقیق در مورد داروهای ضد سرطان شده است که منجر به بیش از ۴۰۰ پروژه در این رابطه شده است.

او گفت: اولین درمان خانگی هدفمند سرطان، ایکوتینیب (دارویی که برای درمان نوعی سرطان ریه استفاده می‌شود) صورت گرفته که عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به شیمی درمانی دارد. “Zanubrutinib” (یک داروی تولید شده داخلی برای درمان لنفوم) نه تنها تاییدیه تنظیم کننده داروهای داخلی را دریافت کرده است، بلکه می‌تواند به ایالات متحده نیز صادر شود.

همچنین پیشرفت‌هایی در توسعه آزمایشگاه‌های میکروب‌های بیماری‌زا صورت گرفته است، جایی که طیف گسترده‌ای از تحقیقات، از جمله غربالگری سویه‌های ویروس، تهیه واکسن و آزمایش‌های اولیه دارو انجام می‌شود.

چین ۵۰ مرکز ملی تحقیقات پزشکی بالینی در ۲۰ زمینه ایجاد کرده است که مربوط به بیماری‌های رایج است. علاوه بر این، ۷۵ آزمایشگاه کلیدی دولتی در زمینه زیست پزشکی تأسیس شده است. به گفته لیو، پنج مرکز ملی برای پزشکی جداگانه که برای تبدیل نتایج تحقیقات پایه به کاربرد بالینی استفاده می‌شود، ایجاد شده است.

اقدامات چین از زمان شیوع COVID-19 در شناسایی عوامل بیماری‌زا، انجام ردیابی منشاء و انجام تحقیق و توسعه واکسن‌ها و داروها، با تکیه بر استعدادهای پزشکی و پلتفرم‌های فناوری بوده است.

منبع: cgtn

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2790

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.