• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

پیشتازی پکن در چین با بیشترین تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی

  • کد خبر : 4254
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
پیشتازی پکن در چین با بیشترین تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی
پکن امروزه مرکز بزرگترین شرکت‌های هوش مصنوعی و استعداد در چین است و مقامات آن حمایت زیادی از این شرکت‌ها می‌کنند.

پکن که یکی از برترین شهرهای آسیا برای استارت آپ هاست، ۱۰۴۸ شرکت مرکزی هوش مصنوعی را در خود جا داده که بیش از یک سوم مجموع این شرکت‌ها در چین است.

این پیشرفت سریع بیش از ۴۰ هزار استعداد هوش مصنوعی را به این شهر جلب کرده که بیش از ۶۰ درصد از آمار کل کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

به گفته مقامات محلی این شهر قصد دارد به شرکت‌ها کمک کند تا مدل‌های بزرگی مانند استارت آپ آمریکایی GPT-3 OpenAi را توسعه دهند، که از فناوری یادگیری عمیق برای تولید متن انسانی برای Chatgpt استفاده می‌کند. این شهر همچنین متعهد شده است تا به ساخت اکوسیستم چارچوب‌های منبع باز و برنامه‌های کاربردی برای این مدل‌ها کمک کند.

علاوه بر این پکن از شرکت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی خواهد کرد که راه حل‌های خود را در حوزه‌هایی از جمله رانندگی خودران، توسعه شهر هوشمند و تولید پیشرفته اعمال می‌کنند.

پکن از نظر مقالات منتشر شده هوش مصنوعی و در تعداد سیستم عامل‌های نوآوری هوش مصنوعی در سطح دولتی، با ۱۰ مورد از ۲۴ دفتر مرکزی در پایتخت کشور در بین شهرهای برتر چین قرار داشته است.

Wudao 2.0 ، که توسط آکادمی هوش مصنوعی پکن تهیه شده، به عنوان بزرگترین مدل پیش از آموزش هوش مصنوعی چینی در جهان شناخته می‌شود که به ۱٫۷۵ تریلیون پارامتر برای شبیه سازی گفتار مکالمه، نوشتن شعر، درک تصاویر و حتی تولید دستور العمل‌ها مجهز است.

اقدامات پکن نشان می‌دهد که چگونه چین برای یک مسابقه جهانی تسلیحات هوش مصنوعی آماده می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4254

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.