• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

پکن صندوق ۱٫۴ میلیارد دلاری رباتیک ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 5492
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
پکن صندوق ۱٫۴ میلیارد دلاری رباتیک ایجاد می‌کند
پکن به دنبال ایجاد یک صندوق 10 میلیارد یوانی (1.4 میلیارد دلار آمریکا) برای ترویج توسعه فناوری رباتیک است تا این شهردر زمره برترین‌های بین‌المللی این صنعت قرار گیرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط آژانس ارتقای فناوری شهر منتشر شده، سرمایه اولیه ۲ میلیارد یوان قبلاً توسط دولت پکن برای این صندوق متعهد شده است.

صندوق رباتیک برای کمک به رشد آخرین نوآوری، توسعه این پیشرفت‌ها در محصولات تجاری و تامین مالی فعالیت‌ شرکت‌های محلی درگیر در این صنعت استفاده خواهد شد.

علاوه بر این، دولت شهری پکن در نظر دارد یارانه‌ها و مشوق‌های سخاوتمندانه‌ای برای ایجاد زنجیره تامین رباتیک در این شهر فراهم کند که شامل حداکثر ۳۰ میلیون یوان برای حمایت از دستیابی به اجزای کلیدی مانند نیمه هادی‌ها و سیستم عامل‌ها، توسعه امکانات برای شرکت‌ها و محققان برای ساخت نمونه‌های اولیه، و ترسیم فرآیندهای خودکار برای تولید ربات‌ها می‌شود.

جدیدترین اقدام فناوری پکن نشان دهنده تعهد چین به استفاده از رباتیک برای گسترش اتوماسیون در طیف وسیعی از صنایع است.

بر اساس برنامه کاربرد و روبات که در ژانویه توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و ۱۷ سازمان دولتی دیگر راه اندازی شد، این کشور به کاربرد رباتیک در زمینه‌هایی که شامل تولید، کشاورزی، تدارکات، انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و خدمات سالمندان می‌شود سرعت می‌بخشد.

هدف این اقدام دستیابی به بیش از ۱۰۰ برنامه کاربردی رباتیک نوآورانه و بیش از ۲۰۰ مورد استفاده از مدل است که در آن فناوری می تواند به کار گرفته شود، زیرا چین در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ به یک قدرت رباتیک جهانی تبدیل شود.

دولت شهری پکن شرکت‌های رباتیک را تشویق می‌کند تا در بزرگ‌شهر پیشنهادی پکن-تیانجین-هبی، برای ایجاد زنجیره تامین رباتیک در این منطقه، فروشگاه راه‌اندازی کنند. بر اساس این اطلاعیه، شرکت‌های رباتیک مستقر در پایتخت چین نیز تشویق می‌شوند تا فعالیت‌های خود را با استانداردهای صنعت داخلی و بین‌المللی هماهنگ کنند تا  ابزاری برای تقویت توسعه تجارت در خارج از کشور باشند.

ایجاد صندوق رباتیک پکن پس از آن صورت می‌گیرد که دولت شهری در ماه ژوئن برنامه‌ای سه ساله برای توسعه صنعت رباتیک خود اعلام کرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ از ۳۰ میلیارد یوان فراتر رود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5492

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.