• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

پکن اینترنت پاک و متمدن را برای افزایش همکاری بین‌المللی توسعه می‌دهد

  • کد خبر : 1877
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
پکن اینترنت پاک و متمدن را برای افزایش همکاری بین‌المللی توسعه می‌دهد
این کنفرانس در بحبوحه سرکوب طولانی مدت بخش اینترنت و شرکت‌های بزرگ فناوری در پشت توسعه سریع آن برگزار شد.

مقامات چینی به دنبال «تعمیق همکاری بین‌المللی» در فضای سایبری هستند و در عین حال برای «اکولوژی اینترنتی خالص» فشار می‌آورند، زیرا پکن به تلاش‌های خود برای توسعه ایده‌آل خود برای یک محیط آنلاین پاک و متمدن ادامه می‌دهد.

این دستور کار تمرکز کنفرانس «تمدن فضای مجازی چین» تحت حمایت دولت در پکن بود، رویدادی یک روزه که موفقیت اخیر تنظیم‌کننده‌های اینترنت این کشور را در نظارت و سانسور اطلاعات آنلاینی که دولت آن‌ها را مضر یا ناسالم می‌داند به نمایش گذاشت.

در نامه‌ای که در کنفرانس ارائه شد، رئیس جمهور شی جین پینگ از کمیته‌های حزب کمونیست چین و ارگان‌های دولتی، پلتفرم‌های آنلاین، سازمان‌های اجتماعی و همچنین “گروه وسیعی از کاربران اینترنتی” این کشور خواست تا در تضمین توسعه متمدنانه و استفاده از اینترنت مشارکت کنند.

این کنفرانس که به میزبانی مشترک دفتر کمیسیون مرکزی امور فضای مجازی، شهرداری پکن و کمیسیون مرکزی راهنمایی در زمینه ساخت تمدن معنوی برگزار شد، با حضور مقامات دولتی و دانشمندان همراه با نمایندگانی از شرکت‌های اینترنتی و گروه‌های کاربری آنلاین، در مورد طیف وسیعی از موضوعاتی که شامل مقررات، کاربران نوجوان، داده‌های بزرگ و الگوریتم‌ها برگزار شد.

این کنفرانس در بحبوحه سرکوب طولانی مدت بخش اینترنت و شرکت‌های بزرگ فناوری در پشت توسعه سریع آن برگزار شد. جامعه اینترنتی چین به حدود یک میلیارد کاربر افزایش یافته است که از مجموع جمعیت ایالات متحده، روسیه، مکزیک، آلمان، بریتانیا، فرانسه و کانادا بیشتر است.

این کنفرانس همچنین ماه‌ها پس از آن برگزار شد که حزب کمونیست و شورای دولتی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای ایجاد یک «تمدن فضای مجازی» در داخل منتشر کردند. بر اساس خلاصه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی شینهوا منتشر شد، این کشور از همه سطوح دولت می‌خواهد که ایدئولوژی، فرهنگ، استانداردهای اخلاقی و رفتار آنلاین را تحت کنترل درآورند.

در این کنفرانس، مقامات ۱۰ دستاورد برتر کشور در ایجاد «تمدن فضای مجازی» را ارائه کردند، از جمله دستورالعمل‌هایی که توسط اداره فضای سایبری چین (CAC) در ماه سپتامبر صادر شد که پلتفرم‌های اینترنتی را به حذف و سانسور محتوای «ناسالم» هدایت می‌کند. مجموعه‌ای از قوانین و مقررات جدید که بیشتر از داده‌ها در کشور محافظت می‌کند.

دیگر دستاوردهایی که در این کنفرانس به نمایش گذاشته شد شامل قانون حمایت از قهرمانان بود که در سال ۲۰۱۸ اجرا شد و یک وب سایت دولتی به نام “پلتفرم شایعه زدایی مشترک اینترنت چین” تحت دستورالعمل‌های CAC راه اندازی شد.

با این حال، پیگیری مقامات چینی برای “تبادل عمیق‌تر بین‌المللی و همکاری در فضای سایبری” می‌تواند چالش برانگیز باشد.

چند هفته پس از اینکه لینکدین شرکت مایکروسافت به دلیل الزامات بیشتر مطابقت، خروج خود را از دومین اقتصاد بزرگ جهان اعلام کرد، شرکت اینترنتی یاهو ایالات متحده در اوایل ماه جاری تمام خدمات آنلاین باقیمانده خود را در سرزمین اصلی چین متوقف کرد و آخرین عقب نشینی خود را از این کشور نشان داد.

زمان تعطیلی چند سرویس آنلاین باقیمانده یاهو در چین با اجرای قانون حفاظت از اطلاعات شخصی، یکی از سخت‌ترین قوانین جهان در زمینه امنیت داده‌های شخصی، که با مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا مقایسه شده است، همزمان شد.

اخیراً، ناظر فضای سایبری CAC، مقررات جدیدی را تنظیم کرده است که افراد و مؤسسات را به دلیل کمک به کاربران اینترنت برای دور زدن دیوار آتش بزرگ کشور (پروژه دولت چین برای کنترل اینترنت) و دسترسی به اطلاعات سانسور شده از خارج از کشور، مجازات می‌کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.