• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

پلیس اینترنت چین و معضل ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 1859
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
پلیس اینترنت چین و معضل ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی
پلیس اینترنت چین افزایش غیرمعمول پست‌هایی با دیدگاه‌های منفی نسبت به دولت را در بزرگترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی این کشور، WeChat و Weibo شناسایی کرد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد حساب‌های خودکار در رسانه‌های اجتماعی که در بحث‌های سیاسی درگیر می‌شوند، محدودیت پلیس اینترنت چین را تا حد زیادی تشدید می‌کند.

شناسایی این ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی دشوار است زیرا از فناوری هوش مصنوعی برای تقلید از زبان انسان و رفتار آنلاین استفاده می‌کنند. این ربات‌ها اغلب به صورت گروهی کار می‌کنند و می‌توانند حجم عظیمی از اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی تولید و پخش کنند.

به گفته شائو لی، دانشیار تحقیقات دیجیتال در کالج پلیس سیچوان، این حساب‌ها بر سانسورهای دولتی غالب هستند، زیرا «انسان‌ها به راحتی خسته می‌شوند، و نمی‌توانند یک مبارزه پایدار را تحمل کنند».

راه حل‌های پیشنهادی آنها، ایجاد یک ارتش متقابل از حساب‌های ربات، یا حتی رهبران افکار عمومی مبتنی بر هوش مصنوعی.

این در حالی است که از اوایل سال گذشته، پلیس اینترنت چین افزایش غیرمعمول پست‌هایی با دیدگاه‌های منفی نسبت به دولت را در بزرگترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی این کشور، WeChat و Weibo شناسایی کرد.

این پست‌ها با تاکتیک‌های مختلف جدید، مانند جایگزینی کلمات حساس با نمادهای شفاهی یا گرافیکی که در بین کاربران جوان رایج است، به طور مؤثری سانسورهای ماشینی را دور زده‌اند. این مقاله فاش کرد که تحقیقات مذکور، این پست‌ها را در تعداد زیادی از حساب‌های کنترل شده توسط ربات‌ها ردیابی کردند.

ربات‌های اجتماعی سال‌ها در سراسر جهان وجود داشتند، اما در دیوار آتش بزرگ چین (یک پروژه دولت چین برای کنترل اینترنت است)، آنها بیشتر درگیر فعالیت‌های غیرسیاسی مانند بازاریابی بودند. در حال حاضر دخالت آنها در امور سیاسی، مقامات چین را در حالت آماده باش قرار داده است.

علاوه بر این، تحقیقات بیشتر حاکی از آن بود که تأمین مالی و بهره برداری از این حساب‌ها با برخی از نیروهای سیاسی خارج از کشور مرتبط است.

اکثر این ربات‌های اجتماعی با یک شناسه تجاری ثبت شده‌اند تا مراحل رسمی بررسی را طی کنند.

به عنوان مثال، صدها حساب رسانه اجتماعی را می‌توان با استفاده از آدرس یک فروشگاه مواد غذایی کوچک ایجاد کرد.

پوشش ضروری است زیرا چین برخی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات جهان را در رسانه‌های اجتماعی اعمال کرده است. کاربر باید برای باز کردن یک حساب رسانه اجتماعی، مدرک هویت خود را به عنوان یک شخص یا نهاد اجتماعی ارائه کند و مسئولیت کامل آنچه را که به صورت آنلاین می‌گوید، بپذیرد.

اما اطلاعات شخصی یا جزئیات حساس ثبت کسب و کار را می‌توان در بازار سیاه خریداری کرد و از آن برای ایجاد حساب‌های جعلی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد.

این گونه اطلاعات فاش شده اغلب توسط سازمان‌های تبهکار خارج از کشور برای ارتکاب کلاهبرداری از راه دور استفاده می‌شود. اما برخی از خریداران ممکن است عوامل دولت‌های خارجی متخاصم با چین نیز باشند. شناسایی آنها با پوشش قانونی یک تجارت کوچک دشوار و پرهزینه است.

در ماه آوریل، پلیس تحقیقاتی را در مقیاس بی‌سابقه برای شناسایی شناسه‌های تجاری مورد استفاده در Yiwu، شهری در استان ججیانگ که بزرگترین مرکز تجاری کوچک در شرق چین است، آغاز کرد. این کمپین باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های تجاری شد که در زنجیره تامین جهانی موج زد.

و بسیاری از این حساب‌ها در گروه‌های ذینفع خرده فرهنگی مانند انیمیشن، بازی، آهنگ‌های آنلاین و رادیو فعال هستند. آنها کاربران جوان چینی را هدف قرار می‌دهند و نمادها یا اصطلاحاتی را به کار می‌برند که فقط خودی‌ها می‌توانند آن را درک کنند.

بنابراین، نیروی پلیس اینترنت نه تنها باید با شکاف نسلی مبارزه کند، بلکه باید با شکاف‌های فرهنگی نیز مبارزه کند.

دولت چین و شرکت‌های اینترنتی مدت‌هاست که از ارتشی از سانسورگرهای انسانی برای نظارت بر محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ برخی رسانه‌ها، علی‌رغم کمک ابزارهای غربالگری ماشینی، این سانسورگرها هنوز باید ساعت‌های طولانی تحت فشار فیزیکی و روحی کار کنند. بسیاری از افراد دچار مشکلات سلامتی از جمله چاقی و بی خوابی شده‌اند.

اما آنها از توییتر و فیس‌بوک یاد گرفته‌اند که راه‌های کارآمدتری برای مبارزه با ربات‌های رسانه‌های اجتماعی بیابند.

اگرچه توییتر و فیسبوک در چین ممنوع هستند، اما مقامات به دقت فعالیت‌ها را در این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در زمان انتخابات، شورش‌های سیاسی یا ناآرامی‌های اجتماعی، که ربات‌ها فعال‌تر می‌شوند، زیر نظر دارند.

شائو و تیم پژوهشگران پلیس او پیشنهاد کردند که دولت باید اقدامات متقابل تهاجمی‌تری مانند ایجاد ارتشی از ضد روبات‌ها اتخاذ کند.

آنها گفتند که این ماشین‌ها می‌توانند در هر گروه خرده‌فرهنگی کار گذاشته شوند تا زبان آن‌ها را یاد بگیرند و با شناسایی وجود یک ربات اجتماعی احتمالی که توسط کشورهای دیگر کنترل می‌شود، حمله کنند.

دولت حتی می‌تواند یک رهبر مصنوعی افکار عمومی ایجاد کند.

در این مقاله آمده است: «ربات پیشرو توانایی تکامل مداوم و جذب تعداد زیادی از طرفداران واقعی انسان را برای ایجاد یک رابطه اعتماد متقابل و استفاده از نفوذ برای ارائه اطلاعات با انرژی مثبت در هنگام بحران خواهد داشت.»

برخی از رسانه‌های دولتی چین از جمله شینهوا اخیراً خبرنگاران یا مجریان هوش مصنوعی را برای جذب مخاطبان جوان راه اندازی کرده‌اند.

اما محققی که درباره هوش مصنوعی در آکادمی علوم چین در پکن مطالعه می‌کند، هشدار داد که پیشنهاد ربات در مقابل ربات می‌تواند بیش از پیش صدای انسان را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سرکوب کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1859

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.