• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

پودانگ قطب نوآوری در فناوری می‌شود

  • کد خبر : 1196
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
پودانگ قطب نوآوری در فناوری می‌شود
مقام‌های محلی گفته‌اند، انتظار می‌رود منطقه جدید پودانگ، نمایشگاه اصلاحات و گشایش در شانگهای، قطب اصلی نوآوری در فناوری و گشایش بیشتر خواهد شد.

بر اساس یک طرح، یک خوشه صنعتی پیشرفته با شش صنعت عمده، توسعه آینده پودانگ را هدایت خواهد کرد.

یک زنجیره صنعتی کامل تراشه سازی که در سطح جهانی رقابتی خواهد بود، در پودانگ ایجاد خواهد شد که ظرفیت تولید سالیانه آن تا سال ۲۰۲۵ به ۳۵۰ میلیارد یوان (۵۳٫۹ میلیارد دلار) خواهد رسید. پیش بینی می‌شود تولید داروهای جدید و نوآورانه نیز تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ میلیارد یوان برسد، این در حالی است که صنعت هواپیمایی تجاری غیرنظامی نیز به ۵۰ میلیارد یوان خواهد رسید.

یک خوشه صنعتی با پیشتازی وسایل نقلیه که با انرژی جدید کار می‌کنند، در پودانگ ایجاد خواهد شد و تولید سالیانه آن در پنج سال آینده به ۱۵۰ میلیارد یوان خواهد رسید. تولید سالیانه صنایع هوشمند نیز تا سال ۲۰۲۵ به ۲۲۰ میلیارد یوان خواهد رسید، این در حالی است که انتظار می‌رود ارائه دهندگان خدمات اطلاعاتی در پودانگ در سال ۲۰۲۵ به درآمد کل ۶۰۰ میلیارد یوان دست پیدا کنند.

بر اساس پیش بینی این طرح، تا پایان سال ۲۰۲۵، پودانگ میزبان بیش از ۸۰۰۰ شرکت در زمینه فناوری پیشرفته خواهد بود. برای ارتقای بهتر کارآفرینی، ۲۰۰ مرکز رشد در پودانگ در سال ۲۰۲۵ وجود خواهد داشت. در همین حال، یک سامانه کامل سرمایه گذاری فناوری در منطقه ایجاد خواهد شد تا فرصت بیشتری را به صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های سرمایه گذاری رسک پذیر و بانک‌ها ارائه دهد تا شرکت‌های فناوری بیشتری مستقر در پودانگ بتوانند عمومی شوند.

جو جنگ یو، معاون کمیته فناوری و اقتصادی پودانگ در این باره گفت: “می‌توان انتظار داشت طی سال‌های آینده به پیشرفت‌های مهمی در زمینه تحقیقات بنیادین، فن آوری‌های اصلی، نوآوری تولید و کاربرد اولیه محصولات در پودانگ دست پیدا کنیم. ما همچنین شاهد جمع شدن منابع پیشرفته نوآوری، مکانیسم تحول انعطاف پذیر برای نتایج نوآوری خواهیم بود، یک اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی پر جنب و جوش و همگرایی نزدیک صنایع نوآوری در فناوری”.

گشایش در سطح بالا یکی دیگر از ویژگی‌های توسعه پودانگ طی ۵ سال آینده خواهد بود که هدف آن تبدیل منطقه به مرکزی برای تخصیص منابع جهانی است. گشایش سیستماتیک، به طوری که قوانین داخلی و بین‌المللی را بهتر به هم پیوند دهد، باید عمیق‌تر شود تا به پودانگ کمک کند تا از مزیت رقابتی بیشتری در بازار جهانی برخوردار شود. در این طرح آمده است که منطقه آزاد تجاری باید سیاست‌های پیشگام‌تری را تجربه کند.

صنعت مالی نیز نقش اساسی در تخصیص منابع در سراسر جهان خواهد داشت. برای این منظور، حداکثر ۱۲۵۰ موسسه مالی دارای مجوز بانکی یا اوراق بهادار تا سال ۲۰۲۵ در پودانگ فعالیت خواهند کرد که دو سوم کل موسسات مالی شهر را تشکیل خواهد داد. این منطقه همچنین میزبان ۱۵۰ شرکت بین‌المللی مدیریت دارایی و ۱۵ شرکت پیشرو در زمینه فناوری مالی خواهد بود.

ساختار تجارت در منطقه بیشتر بهینه‌تر خواهد شد. در طول دوره برنامه پنج ساله چهاردهم (۲۵-۲۰۲۱)، پودانگ ۶۰ درصد از ارزش واردات و صادرات کل شانگهای را به خود اختصاص خواهد داد. تراز تجارت خارجی این منطقه باید تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰۰ میلیارد یوان برسد.

جانگ مائولین، معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات پودانگ، گفت: طی چند سال آینده، پودانگ همچنین به مقصدی ایده‌آل برای سرمایه گذاری بین‌المللی، تجارت و استارتاپ تبدیل خواهد شد. این منطقه باید یک فضای تجاری در کلاس جهانی و درجه یک برای کسب و کارهای مختلف فراهم کند.

جانگ افزود: “اکتشافات، اختراعات، ایده‌ها و محصولات جدید در اینجا به وجود خواهند آمد. شرکت‌های نوپا و صنایع در حال ظهور بیشتری باید در پودانگ پرورش یافته و رشد کنند.”

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1196

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.