• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

پهپادی برای انتقال سگ‌های رباتیک مسلح در جنگ

  • کد خبر : 3406
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
پهپادی برای انتقال سگ‌های رباتیک مسلح در جنگ
ویدئویی در رسانه‌های چین منتشر شده است که بر اساس آن یک پرنده بدون سرنشین به عنوان وسیله انتقال سگ رباتیک مسلح یا روبوداگ عمل می‌کند.

این فیلم پهپادی را نشان می‌دهد که در حال نزدیک شدن به پشت بام یک ساختمان در منطقه‌ای شهری است، در حالی که یک روبوداگ کوچک را در قسمت زیرین خود حمل می‌کند.

در ادامه، این پهپاد بالای سقف ساختمان فرود می‌آید، روبوداگ را رها کرده و منطقه را ترک می‌کند. اندکی پس از آن، روبوداگ از موقعیت تاشده خود باز می‌شود و با سلاحی در پشت آن که ظاهرا مسلسل سبک چینی QBB-97 (در آمریکا به عنوان Type 95 LGM) است، حرکت در محیط جدید را آغاز می‌کند.

حساب کاربری با نام «Kestrel Defense Blood-Wing» در وبسایت ویبو (Weibo) که این ویدئو را به اشتراک گذاشته، ظاهرا متعلق به شرکت چاینیز کسترل دیفنس (Chinese Kestrel Defense) است. آن‌گونه که این حساب کاربری اشاره می‌کند سگ‌های رباتیکی که توسط این پرنده‌ها حمل می‌شوند، می‌توانند مستقیما پشت سر دشمن قرار داده شوند تا حمله‌ای غافلگیرانه انجام دهند. آن‌ها همچنین قادرند روی سقف تجهیزات نظامی دشمن قرار گیرند و توان نظامی آن‌ها را تضعیف کنند.

بر اساس این ویدئو می‌توان دریافت پهپاد-روبوداگ با این ایده که می‌تواند در طول عملیات تهاجمی در مناطق شهری مستقر شود، طراحی شده است. چنین محیط‌هایی معمولا مملو از ساختمان‌های بلند هستند و نفوذ به آن‌ها از راه‌های دیگر دشوار است. حساب کاربری مذکور ویدئوهای دیگری از روبوداگ‌های مختلف را در قالب‌های مشابه به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد این شرکت در توسعه فناوری‌های قابل استفاده با این نوع محیط‌ها تخصص دارد.

به نظر نمی‌رسد مشخصات فنی روبوداگ و پهپاد موجود در این ویدئو، که حساب کاربری مذکور آن را پهپاد رد وینگ فوروارد (Red Wing Forward) نامیده است، در دسترس عموم قرار گیرد و همین امر تایید نحوه عملکرد دقیق این سامانه را دشوار می‌کند.

همچنین آنچه به عنوان پرنده بدون سرنشین در این ویدئو به نمایش درآمده است، بسیاری از ویژگی‌های بصری مشابهی را دارد که یک پهپاد تجاری معمولی از آن برخوردار است و چین نیز به عنوان یکی از سازندگان شناخته‌شده این نوع پهپادهاست؛ با این وجود نمی‌توان با اطمینان گفت این پرنده یک پهپاد معمولی است یا خیر.

منبع: uasvision

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3406

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.