• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

پهپاد چینی صحنه‌های نبرد در فیلم‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند

  • کد خبر : 1731
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۶
پهپاد چینی صحنه‌های نبرد در فیلم‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند
از این پهپاد به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین جنگی که به تنهایی یا به عنوان بخشی از "واحد یکپارچه" با سایر هواپیماهای بدون سرنشین عمل می‌کند، استفاده شده است.

تلویزیون دولتی چین یک پهپاد جاسوسی مسلح جدید را به نمایش گذاشته است، در یکی از گزارش‌ها آمده است که این پهپاد می‌تواند با دیگر هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام عملیات شناسایی و ضربت همکاری کند.

پهپاد موسوم به WJ-700 که اولین پرواز خود را در ماه ژانویه به پایان رساند- به عنوان بخش مهمی از “سیستم رزمی بدون سرنشین” بلندپروازانه ارتش چین به شمار می‌رود، اگرچه تحلیلگران می‌گویند چالش‌های فنی برای تولید و توسعه این پهپاد هنوز وجود دارد.

کانال نظامی تلویزیون دولتی CCTV در گزارشی نشان داد که از این پهپاد به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین جنگی که به تنهایی یا به عنوان بخشی از “واحد یکپارچه” با سایر هواپیماهای بدون سرنشین عمل می‌کند، استفاده شده است.

این گزارش ادعا می‌کند که “این پهپاد صحنه‌های نبرد در فیلم‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند”.

این گزارش پس از گزارش ۳ اکتبر است که همچنین استفاده از Falcon را در آینده، همانطور که مشخص است، برای انجام عملیات ضربتی بر اساس اطلاعات خود و دریافت شده از سایر هواپیماهای بدون سرنشین نشان داد.

Falcon یک هواپیمای بدون سرنشین با ارتفاع بالا است -می‌تواند تا ۱۵۰۰۰ متر (۴۹۲۰۰ فوت) پرواز کند-۲۰ ساعت دوام دارد و می‌تواند به سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این هواپیما که توسط شرکت دولتی علوم و صنایع هوافضا چین یا CASIC توسعه یافته بود، دو سال پس از اولین بار در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه هوایی چین به عنوان نمونه اولیه دیده شد.

«ما هانجونگ»، طراح ارشد آن، به CCTV گفت که سقف پرواز بالای هواپیمای بدون سرنشین، مزیت آن را در جنگ نشان می‌دهد، زیرا این امر از محدوده قدرت شلیک معمولی ضدهوایی خارج می‌شود. او در این گزارش گفت: “سقف پرواز بالا همچنین قدرت شلیک موشک‌ها را افزایش می‌دهد زیرا برد حمله آنها بیشتر خواهد بود.”

تصاویر منتشر شده در گزارش نشان می‌دهد که WJ-700 حامل سلاح‌هایی از جمله موشک‌های هوا به سطح است.

کلوین وونگ، تحلیلگر فناوری دفاعی در جینز، گفت که WJ-700 در مرکز سیستم جنگی بدون سرنشین ارتش آزادیبخش خلق قرار داشت.

وی افزود: “[سیستم] بلندپرواز است، با بسیاری از قسمت‌های متحرک … اما CASIC در طول سال‌ها بیشتر اجزای ضروری شبکه را توسعه داده است.”

مطمئناً هنوز چالش‌های فنی برای حل و فصل وجود دارد – و البته با توانایی یک دشمن توانا در کاهش اثربخشی آن در طیف الکترومغناطیسی پیچیده‌تر است – اما اجزای سازنده در محل خود قرار دارند و به نظر می‌رسد برای عملیاتی شدن در آینده نزدیک به اندازه کافی رشد کرده‌اند.

چین بزرگترین تولید کننده و توسعه دهنده هواپیماهای بدون سرنشین در جهان برای اهداف نظامی و غیرنظامی است. ماه گذشته دو پهپاد جدید در بزرگترین نمایشگاه هوایی کشور رونمایی شد، یک پهپاد شناسایی ارتفاع بالا و یک وسیله نقلیه الکترونیکی تهاجمی.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1731

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.