• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

پهپاد تهاجمی چین با طراحی ماژولار

  • کد خبر : 4411
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
پهپاد تهاجمی چین با طراحی ماژولار
چین در حال آزمایش پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین نظامی به نام WJ-700 است که به عنوان پهپاد با ارتفاع و پایداری بالا در این کشور شناخته می‌شود.

WJ-700 دارای حداکثر وزن برخاست ۳.۵ تن بوده و مداومت پروازی آن ۱۵ ساعت است. سرعت عملیاتی این پهپاد بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت است و حداکثر سرعت آن به ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پهپاد مذکور دارای طراحی ماژولار است و می‌تواند ۱۱ پیکربندی مختلف داشته باشد که به آن امکان می‌دهد ماموریت‌هایی مانند شناسایی میدان نبرد، جمع‌آوری اطلاعات و حملات دقیق را به انجام برساند. WJ-700 همچنین توانایی حمل رادار، بمب‌های هدایت‌شونده و موشک‌های ضد تشعشع و ضد کشتی را دارد.

پهپاد WJ-700 از مواد کامپوزیت ساخته شده است و به امکانات پیشرفته‌ای مانند سامانه هدایت پرواز با سیم (Fly-by-Wire)، اویونیک یکپارچه و موتور توربوفن با نسبت بای‌پس (نسبت کنارگذر) بالا مجهز است.

سامانه هدایت پرواز با سیم سامانه‌ای است که در آن به جای سامانه‌های مکانیکی، از نشانک‌دهی/سیگنال‌دهی الکتریکی برای اعمال تغییر در سطوح کنترل پرواز یک هواگرد استفاده می‌شود. نسبت کنار گذر موتور توربوفن نیز نسبت بین سرعت جریان جرم هوای کنارگذر از سرعت جریان جرم هوایی است که وارد هسته موتور می‌شود.

ناظران صنعت هوانوردی گفته‌اند که WJ-700 برای ماموریت‌های زمان حساس مناسب است؛ یعنی ماموریت‌هایی که نیازمند واکنش فوری نیروهای خودی هستند. بنا بر ادعای طراحان، قابلیت‌های هوایی این پهپاد، آن را در برابر تسلیحات دفاع هوایی کوتاه‌برد مانند تسلیحات دوش‌پرتاب تقریبا بی‌رقیب می‌کند.

پهپاد WJ-700 برای انجام حملات دقیق

پهپاد WJ-700 را شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) ساخته است و کارکرد و نگهداری آسانی دارد. اولین پرواز آزمایشی این پهپاد که به عنوان یک پهپاد تهاجمی-شناسایی شناخته می‌شود، سال ۲۰۲۱ انجام شده است و نمونه‌های اولیه آن تاکنون ده‌ها پرواز را برای آزمایش قابلیت‌ها و عملکرد از نظر عملیات در ارتفاع بالا، سرعت بالا و پایداری طولانی در هوا انجام داده‌اند.

توسعه WJ-700 در مارس ۲۰۱۸ آغاز شد و مهندسان با طراحی آن قصد داشتند یک مدل پیشرفته برای حملات دقیق علیه اهداف زمینی، کشتی‌ها، تسلیحات دفاع هوایی و همچنین عملیات‌های نظارت و شناسایی دوربرد ایجاد کنند. به علاوه، این پهپاد قادر است فعالیت‌های مرتبط با هشدار اولیه یا ارسال پارازیت الکترونیکی را در صورت نصب تجهیزات لازم انجام دهد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.