• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

پهپادهایی که مانند انسان‌ها توانایی چت و همکاری دارند

  • کد خبر : 6024
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
پهپادهایی که مانند انسان‌ها توانایی چت و همکاری دارند
دانشمندان چینی پهپادهایی ساخته‌اند که مانند انسان‌ها در چت‌های گروهی شرکت می‌کنند و به انجام وظایف پیچیده می‌پردازند.

به گفته محققان، این فناوری می‌تواند در بازرسی‌های امنیتی، امدادرسانی در بلایا و حمل‌ونقل و تدارکات مبتنی بر پهپاد استفاده شود.

این پهپادها به حسگرها و الگوریتم‌های متعددی برای جستجو در ارتفاع پایین، اجتناب از موانع پویا و موقعیت‌یابی بصری مجهز هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محیط اطراف خود را از زوایا و موقعیت‌های مختلف درک کنند. چت‌های گروهی پهپادها به شفاف‌سازی تفکر ماشین‌ها برای انسان کمک می‌کند و محققان را قادر می‌سازد رفتار آن‌ها را بهتر درک کنند. ظرفیت گفتگو اپراتورها و پهپادها را قادر می‌سازد به زبان انسان ارتباط برقرار کنند و موانع بین انسان و ماشین را از بین ببرد.

آزمایش یافتن کلید در فضای باز توسط پهپادهای هوشمند

این پژوهش توسط محققان دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن (NPU) چین انجام شده است. در حساب رسمی این دانشگاه یک ویدئو منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه یک تیم متشکل از پنج پهپاد مذکور با موفقیت مجموعه‌ای از کلیدها را در فضای باز پیدا کردند.

در این آزمایش، پس از اینکه کاربر به پهپادها وظیفه جست‌وجو را محول کرد، سه پهپاد فورا از توانایی‌های جستجوی خود استفاده نمودند. در همین حال دو پهپاد دیگر که مجهز به گیره بودند به گروه اعلام کردند که می‌توانند کلیدها را برگردانند. تقسیم وظایف به طور مستقل توسط خوشه پهپادها انجام شد.

به هر یک از چهار پهپاد، منطقه خاصی برای جستجو اختصاص داده شد و همانطور که به دنبال کلیدها بودند، حرکات خود را برای پوشش موثر این مناطق هماهنگ کردند. آن‌ها نقشه ساده‌شده‌ای از زمین ساختند و ضمن شناسایی اپراتورها در مسیر خود از آن‌ها دوری کردند.

پس از پیدا شدن کلیدها، پهپادها تصاویر را از طریق چت گروهی برای تایید با کاربر به اشتراک گذاشتند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6024

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.