• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

پلتفرم ماهواره‌ای جدید چین برای اولین بار آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 1726
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
پلتفرم ماهواره‌ای جدید چین برای اولین بار آغاز به کار کرد
پلتفرم ماهواره‌ای موسوم به DFH-3E توسط آکادمی فناوری فضایی چین، زیرمجموعه‌ای از شرکت فضایی دولتی طراحی شده است.

چین یک پلتفرم ماهواره‌ای ارتباطی کوچک را به کشورهایی ارائه می‌دهد که به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای شبکه‌های اینترنتی فضایی خود هستند.

پلتفرم ماهواره‌ای موسوم به DFH-3E توسط آکادمی فناوری فضایی چین، زیرمجموعه‌ای از شرکت فضایی دولتی طراحی شده است.

پلتفرم ماهواره‌ای چارچوبی است که برای جمع آوری ماهواره یا سیستم ماهواره‌ای مطابق با نقش و عملکرد آن استفاده می‌شود. این دستگاه شامل تجهیزات جهانی مورد نیاز هر ماهواره مانند منبع تغذیه، پیشرانه و دستگاه‌های کنترل مداری و همچنین ابزارهایی است که مخصوص ماهواره مورد نظر طراحی شده است.

یک مقام چینی در این باره گفت: ماهواره‌های مبتنی بر پلتفرم DFH-3E با نیروی برق قادر خواهند بود تا ۳۰ فرستنده را حمل کرده و در مدار زمین حداقل ۱۵ سال فعالیت کنند. این ماهواره با وزن حداکثر ۱٫۸ تن، وظیفه تامین خدمات اینترنتی فضایی را بر عهده دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که توسط موشک حامل Long March 2C یا ۲D به مدار زمین منتقل شود.

طراح این پلتفرم گفت: اولین ماهواره مبتنی بر این پلتفرم موسوم به – APSTAR -6E، متعلق به اپراتور ماهواره مستقر در هنگ کنگ، APT Satellite – قبل از پایان سال ۲۰۲۲ پرتاب می‌شود. این سرویس پهنای باند اینترنت را به کشورهای جنوب شرقی آسیا ارائه می‌دهد.

وی افزود: “ما متوجه شدیم که تعداد فزاینده‌ای از کشورهای در حال توسعه در حال حاضر به دنبال داشتن ماهواره‌های ارتباطی هستند، اما اغلب پول یا تقاضای بازار را ندارند و همچنین نمی‌توانند منابع لازم برای فرکانس سیگنال مناسب برای ماهواره‌های مخابراتی را بدست آورند. بنابراین آنها به ماهواره‌های  بزرگ نیاز ندارند، ماهواره‌های با ظرفیت بالا که بیش از حد بزرگ یا خیلی گران هستند. سکوی DFH-3E مقرون به صرفه است و می‌تواند نیازهای آنها را برآورده کند. ”

وی اظهار داشت: “این پلتفرم همچنین یک گزینه ایده آل برای شرکت‌های خدمات ارتباطی است تا آزمایش مدل‌های تجاری جدید یا توسعه شبکه‌های خود را انجام دهند. خرید و راه اندازی یک ماهواره کوچک با بار مالی کوچکتر و انعطاف پذیری بیشتر است و به اپراتورها کمک می‌کند تا نااطمینانی‌ها را کاهش دهند. ”

فو ژیانگ، رئیس China Great Wall Industry گفت که شرکت وی تفاهمنامه‌ای را برای خرید یکی از ماهواره‌های جدید مبتنی بر DFH-3E با آکادمی فناوری فضایی چین و APT Mobile SatCom امضا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه توسط APT Mobile SatCom، سرمایه گذاری مشترک با APT Satellite که مقر آن در شنجن است، برای ارائه خدمات اینترنتی به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی اداره می‌شود.

همه آنها اظهارات خود را در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین که در ژوهای، استان گوانگدونگ به پایان رسید، بیان کردند.

این نمایشگاه دوسالانه که به عنوان نمایشگاه هوایی Zhuhai شناخته می‌شود، ابتدا برای نوامبر سال گذشته برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. به گفته کمیته برگزاری این رویداد، امسال بیش از ۷۰۰ شرکت از نزدیک به ۴۰ کشور و منطقه در آن شرکت کردند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1726

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.