• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

پلتفرم بلاکچین مجهز به فناوری جدید برای ایمن ماندن در برابر حملات کوانتومی

  • کد خبر : 2550
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
پلتفرم بلاکچین مجهز به فناوری جدید برای ایمن ماندن در برابر حملات کوانتومی
پلتفرم بلاکچینی که توسط کنسرسیوم پکن توسعه داده شده است مجهز به فناوری است که می‌تواند در برابر حملات رایانه‌های کلاسیک و کوانتومی مقاومت کند.

پلتفرم بلاکچین خانگی ChainMaker مجهز به فناوری است که می‌تواند در برابر حملات رایانه‌های کلاسیک و کوانتومی مقاومت کند. توسعه‌دهندگان بلاکچین بیان کرده‌اند که این فناوری جدید انتقال اطلاعات بین مؤسسات مالی و تراکنش‌های آنلاین را ایمن‌تر می‌کند.

این سیستمی که در ژانویه سال ۲۰۲۱ منتشر شد، اولین پلتفرم مستقل بلاکچین است که توسط کنسرسیوم پکن تحت حمایت دولت ایجاد شد. نرم‌افزار و سخت‌افزار این سیستم به طور مشترک با مراکزی مانند دانشگاه چینهوا و دانشگاه بیهانگ و غول‌های فناوری از جمله تنسنت و بیدو توسعه یافته است.

یک الگوریتم امضای دیجیتالی پسا کوانتومی در این پلتفرم بلاکچین ادغام شده است تا از حملات ایمن نگه داشته شود، حتی حملاتی که توسط کامپیوترهای کوانتومی صورت می‌گیرد و به طور بالقوه می‌توانند امنیت ارتباطات سنتی را تهدید کنند. بلاکچین یک عملیات دائمی از تراکنش‌ها است و فهرست دیجیتال رکوردها در آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که تغییر آن بدون شناسایی دشوار است و در بلوک‌هایی ذخیره می‌شود که هر کدام شامل زمان و داده‌های تراکنش است.

کهنگی ارتباطات ایمن سنتی از سال ۱۹۹۴ و زمانی که پیتر شور ریاضیدان آمریکایی دریافت که می‌توان از یک کامپیوتر کوانتومی برای یافتن عوامل اول اعداد عظیم استفاده کرد، مورد توجه قرار گرفت. برای مقابله با حملات محاسباتی کوانتومی، الگوریتم‌های رمزنگاری کلاسیک – که رمزنگاری پسا کوانتومی نامیده می‌شود – و همچنین یک سیستم توزیع کوانتومی اصلی ایجاد شدند.

توسعه فناوری‌ها برای مقابله با حملات کوانتومی مهم است – حتی اگر ساخت یک کامپیوتر کوانتومی کامل ۸ تا ۱۰ سال طول بکشد. هزینه جبران این حملات بسیار زیاد خواهد بود و باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرد. ساخت یک شبکه ارتباطی امن کوانتومی یک موضوع فوری و ضروری است، هر چه این شبکه متراکم‌تر باشد، بهتر و کاربردی‌تر خواهد بود.

بلاکچین‌ها معمولاً از طریق شبکه‌های همتا به همتا برای تأیید داده‌های غیرمتمرکز و معمولاً برای مدیریت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود اما در چین بیشتر برای تأیید قراردادها، داده‌های سلامت و موارد دیگر کاربرد دارند.

کنسرسیوم پکن ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که یک تراشه بلاک چین ۹۶ هسته‌ای را به کار گرفته است که در این پلتفرم تأیید امضا را ۲۰ برابر و پردازش قرارداد هوشمند را ۵۰ برابر سریع‌تر می‌کند.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2550

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.