• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

پرتابگرهای موشکی نامرئی چین برای نبردهای آینده

  • کد خبر : 3156
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
پرتابگرهای موشکی نامرئی چین برای نبردهای آینده
چین در حال توسعه پرتابگرهایی برای سری موشک‌های متحرک جاده‌ای دانگ فنگ است که می‌توانند از شناسایی توسط ماهواره‌ها، رادارها و پهپادها جلوگیری کنند. این پرتابگرها بخشی از تلاش برای توسعه سلاح‌های نسل جدید برای جنگ‌های آینده هستند.

به گفته محققین، از فناوری هوش مصنوعی برای تاکتیکی و نامرئی کردن پرتابگرهای موشک استفاده می‌شود و در نتیجه در میدان‌های نبرد آینده، چین دیده نخواهد شد و از محل پرتابگرهای موشکی آن اطلاعی به دست نمی‌آید. رابطه بین موشک‌ها و سکوی پرتاب مانند گلوله و تفنگ است. کاری که می‌توان انجام داد این است که پتانسیل سکو را بررسی و گزینه‌های بیشتری برای نبردهای آینده ارائه داد.

اعتقاد بر این است که موشک میان‌برد DF-17 اولین سلاح مافوق صوت فعال جهان است و می‌تواند به سپر موشکی ایالات متحده در منطقه نفوذ کند. تیم محققین چینی یک وسیله نقلیه پرتاب استتار برای این موشک طراحی کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به ارتش چین گفت که وسیله پرتاب DF-17 نسخه اصلاح شده برای موشک‌های بالستیک DF-16B است. هر دو موشک DF-16B و DF-17 موشک‌های میان بردی هستند که به عنوان سلاح‌های تهاجمی برای تایوان طراحی شده و هدف آنها توقف مداخله نظامی خارجی در تنگه تایوان است.

بنابر نظر تحلیلگران نظامی، استتار و طراحی پرتابگرهای موشک بخش کلیدی تاکتیک‌های میدان نبرد است. حفاظت از نیروها و تسلیحات اولویت اصلی در همه موقعیت‌های جنگی است، به ویژه با توجه به سیاست هسته‌ای «عدم استفاده اول» چین، که نیاز به حفاظت بهتر در هنگام آماده‌سازی برای «حمله دوم» دارد.

این سیاست بر این مبناست که چین از سلاح‌های هسته‌ای فقط در پاسخ به حمله هسته‌ای علیه خود استفاده کند.

تقریباً تمام موشک‌های سری دانگ فنگ یا DF، سلاح‌هایی با قابلیت دوگانه هستند که می‌توانند کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را حمل کنند.

پرتابگرهای در حال توسعه می‌توانند از شناسایی ماهواره‌ها و پرتوهای فروسرخ رادار و پهپادها فرار کنند و سامانه‌های موشکی ارتش را به اشیایی شبیه آفتاب‌پرست تبدیل کنند و آنها را در هر زمینی پنهان نگه دارند.

ارتش چین در حال حاضر، دارای یک جت جنگنده مبتنی بر ناو هواپیمابر به نام J-15 است که در چین بر اساس نمونه اولیه Su-33 طراحی شده توسط شوروی ساخته شده است. نسخه اصلاح شده این هواپیمای جنگی برای فوجیان ساخته شد که دارای منجنیق الکترومغناطیسی است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3156

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.