• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

پتانسیل عظیم چین در استفاده از ربات

  • کد خبر : 2893
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
پتانسیل عظیم چین در استفاده از ربات
کنفرانس جهانی ربات بزرگترین و بالاترین سطح رویداد ربات با گسترده‌ترین مشارکت شرکت‌های خارجی در چین است. این رویداد به پل مهم فناوری و صنعت تبدیل شده است که چین و سایر کشورها را به هم پیوند می‌دهد.

لیانگ لیانگ، معاون رئیس کنفرانس جهانی ربات و معاون دبیرکل مؤسسه چینی گفت: بیش از ۵۰۰ ربات پیشرفته در این رویداد چهار روزه به نمایش گذاشته شد.

کنفرانس جهانی ربات منعکس کننده توسعه پر رونق صنعت ربات چین بود. بر اساس گزارش موسسه الکترونیک چین، بازار ربات‌های چین در سال گذشته ۸۳٫۹ میلیارد یوان (۱۲٫۱۳ میلیارد دلار) درآمد داشته است که حدود ۵۳٫۱ درصد از درآمد حاصل از بخش ربات‌های صنعتی و ۴۶٫۹ درصد از بخش ربات‌های خدماتی بوده است..

شین گوبین، معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین در این باره گفت: صنعت ربات چین به سطح جدیدی گام برداشته است و چین به بزرگترین بازار جهان برای کاربردهای ربات تبدیل شده است و در سال‌های اخیر، صنعت ربات‌های چینی با سناریوهای کاربردی گسترده در صنایع و خدمات، گسترش سریعی را داشته است.

در کنفرانس جهانی ربات امسال، مفهوم “ربات پلاس” برجسته شد که کاربرد ربات‌ها را در کشاورزی، تولید، تدارکات، مراقبت‌های بهداشتی، مالی، دکوراسیون منزل و بسیاری از صنایع دیگر تسهیل می‌کند. این نشان دهنده نقش مهمی است که ربات‌ها در هوشمندسازی و دیجیتالی کردن صنایع سنتی ایفا می‌کنند.

در زمینه مراقبت‌های پزشکی، ربات‌ها نه تنها به عنوان اسکلت بیرونی توانبخشی به بهبودی بیماران کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به جراحان کمک کنند تا انواع جراحی‌ها مانند تعویض مفصل، جراحی‌های کم تهاجمی و مداخله عروقی را در یک محیط راحت و ایمن انجام دهند.

در کشاورزی، ربات‌ها برای کمک به کشاورزی، چیدن میوه، دامداری و سایر عملیات کشاورزی استفاده می‌شوند.

در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۲، یک ربات آتش نشان که قادر است بیش از ۳۰ دقیقه در محیطی با دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد کار کند، نمایش داده شد. این ربات می‌تواند ماموریت‌های آتش نشانی و شناسایی ماندگاری را در محوطه‌های خطرناک برای امدادگران انجام دهد.

ربات‌ها جدا از کاربرد در صنایع، با توانایی‌های مختلف ماساژ، آشپزی و قهوه‌سازی در حال نزدیک‌تر شدن به زندگی روزمره مردم هستند. آنها نه تنها نشان دهنده فناوری‌های پیشرفته هستند، بلکه زندگی مردم را نیز تغییر می‌دهند.

منبع: people.cn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2893

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.