• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
14

وی‌چت برای ارائه خدمات به کاربران چینی و بین‌المللی تمایز قائل می‌شود

  • کد خبر : 1671
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۰۰
وی‌چت برای ارائه خدمات به کاربران چینی و بین‌المللی تمایز قائل می‌شود
پس از تغییر کاربر به حساب وی‌چت، این شرکت اطلاعات حساب را در مدت 10 روز کاری به سرورهای اختصاص داده شده به حساب‌های خارج از کشور منتقل می‌کند. برخی از ویژگی‌ها مانند بخش فیلم کوتاه، کدهای بهداشتی و پخش مستقیم ممکن است دیگر در دسترس آنها نباشد.

وی‌چت برنامه فوق العاده پیام رسانی که توسط تنسنت اداره می‌شود، از کاربران خواسته است بین سرزمین اصلی چین و حساب‌های خارج از کشور یکی را انتخاب کنند، اقدامی که تحلیلگران می‌گویند این غول رسانه‌های اجتماعی برای رعایت قوانین و مقررات فزاینده کشور در مورد حاکمیت داده‌ها و سانسور محتوا قصد دارد آن را اجرا کند.

به گزارش رسانه فناوری چینی IThome، برخی از کاربران Weixin، نام چینی وی‌چت، که شماره تلفن‌های خارجی را به حساب خود وصل کرده بودند، اعلان‌هایی دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته است به حساب‌های بین‌المللی تغییر وضعیت دهند. وی‌چت نیز تأیید کرد که برخی از کاربران اعلان را دریافت کرده‌اند، اما توضیح بیشتری نداد.

پس از تغییر کاربر به حساب وی‌چت، این شرکت اطلاعات حساب را در مدت ۱۰ روز کاری به سرورهای اختصاص داده شده به حساب‌های خارج از کشور منتقل می‌کند. برخی از ویژگی‌ها مانند بخش فیلم کوتاه، کدهای بهداشتی و پخش مستقیم ممکن است دیگر در دسترس آنها نباشد.

کاربرانی که اعلان‌ها را دریافت کرده‌اند می‌توانند آنها را نادیده بگیرند و به ویژگی‌های Weixin دسترسی داشته باشند، اما این درخواست در آینده همچنان ظاهر می‌شود.

بر خلاف برخی از شرکت‌هایی که برنامه‌های کاملاً جداگانه‌ای را در خارج از کشور اجرا می‌کنند تا از مقررات دقیق محتوای چین پیروی کنند -مانند پلتفرم‌های ویدیویی کوتاه ByyDance و TikTok که از طریق برنامه‌های تقریباً یکسان قابل دسترسی هستند- تنسنت تنها یک پلت فرم برای وی‌چت دارد که حساب‌ها را بر اساس شماره تلفن‌های مورد استفاده جدا می‌کند.

حساب‌های دارای شماره سرزمین اصلی به طور پیش فرض گزینه‌های بیشتری از منوی اصلی دارند، اما تنسنت به طور کلی مانع از دسترسی حساب‌های خارجی به این ویژگی‌ها از طریق ابزارهای دیگر، مانند زمانی که توسط یک دوست به اشتراک گذاشته می‌شود، نشده است. تنسنت همچنین محتوا را برای حساب‌های سرزمین اصلی و خارج از کشور به طور متفاوتی سانسور می‌کند.

اعلان‌های جدید نشان می‌دهد که تنسنت با جدایی قوانین جدید چین در مورد امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی، در جداسازی این دو نوع حساب سخت‌تر عمل می‌کند. قانون حفاظت از اطلاعات شخصی (PIPL)، که یکی از سخت‌ترین قوانین جهان در زمینه امنیت داده‌های شخصی است، می‌تواند پیامدهای وسیعی برای داده‌های بین‌المللی داشته باشد که در ماه نوامبر به اجرا در می‌آید و بر نحوه عملکرد شرکت‌ها در کشور تأثیر می‌گذارد.

وی‌چت ماهانه ۱٫۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، اما اکثر این کاربران در چین هستند. با این وجود، برخی از کاربران Weixin تصمیم گرفته‌اند برای چند ویژگی منحصر به فرد به حساب‌های بین‌المللی تغییر وضعیت دهند.

دسترسی به CallKit اپل یکی از این ویژگی‌ها است. CallKit به سرویس‌های Voice over Internet) Protocol) – VoIP – دسترسی به رابط سیستم فراگیر سیستم در iOS را می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد از صفحه قفل خود به تماس‌ها پاسخ دهند. WeChat Out ویژگی منحصر به فرد دیگری است که به کاربران امکان می‌دهد با نرخ‌های پایین با شماره تلفن‌های بین‌المللی تماس بگیرند.

یکی از کاربران که می‌گوید سه سال پیش برای فعال کردن WeChat Out با شماره ایالات متحده ثبت نام کرده است، گفت ویژگی‌های مورد نیاز خود را از دست نداده است.

Alipay رقیب پرداخت تلفن همراه وی‌چت است همچنین تعداد بی‌شماری عملکرد درون برنامه‌ای مانند برنامه‌های کوچک، از جمله مواردی که برای کد QR سلامت چین مورد نیاز است برای سفر و ورود به بسیاری از ساختمان‌های عمومی در کشور، فراهم می‌کند. Alipay توسط غول fintech Ant Group، وابسته به علی‌بابا، مالک South China Morning Post اداره می‌شود.

کنترل شدید محتوا توسط چین عنصر دیگری را به اقدام تنسنت اضافه می‌کند. شرکت‌های این کشور طبق قانون ملزم به حذف محتوای غیرقانونی هستند.

این حتی کاربران Weixin خارج از کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. تحقیقات انجام شده توسطThe Citizen Lab در دانشگاه تورنتو نشان داد کاربرانی که با شماره‌های سرزمین اصلی ثبت نام کرده‌اند، بدون در نظر گرفتن اینکه از نظر فیزیکی کجا هستند، بر روی این پلتفرم سانسور می‌شوند، حتی اگر بعداً به یک شماره تلفن بین‌المللی تغییر دهند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1671

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.