• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

ورود بیدو به مرحله جدید خدمات پایدار و توسعه سریع

  • کد خبر : 2288
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
ورود بیدو به مرحله جدید خدمات پایدار و توسعه سریع
سامانه جهت‌یابی ماهواره‌ای بیدو چین وارد مرحله جدیدی از خدمات پایدار و توسعه سریع شده است.

به گزارش سیستم نظارت و ارزیابی مستمر جهانی، بیدو عملکرد پیشرفته‌ای در خدمات مربوط به موقعیت‌یابی جهانی، جهت‌یابی و زمان‌بندی (PNT) و کارکرد چشم‌گیری در منطقه آسیا پاسیفیک داشته است.

پروژه بیدو بنا دارد تا ماهواره‌های جدید پرتاب کند، پایداری و اطمینان سیستم را افزایش دهد و فناوری‌های جدید را برای اطمینان از ارتقاء مداوم سیستم آزمایش و تائید کند. چین در  ۳۱ جولای ۲۰۲۰، به طور رسمی سامانه بیدو BDS-3 را در اختیار کاربران جهانی خود قرار داد. از آن زمان، بیدو متعهد شد که برای کاربران جهانی خود خدمات با کیفیت ارائه کند. در همین حال همواره عملکرد خود را بهبود بخشیده و کاربردهای خود را گسترش داده است.

سامانه بیدو خدمات متفاوت و کارکردهای قدرتمندی را فراهم می‌کند و می‌تواند ارتباطات پیامی جهانی و خدمات جست‌وجو و نجات بین‌المللی را ایجاد کند. خدمات آن در منطقه آسیا پاسیفیک شامل ارتباطات پیام کوتاه منطقه‌ای، موقعیت‌یابی دقیق نقطه‌ای، تقویت سامانه‌های ماهواره‌ای و زمینی می‌شود. چین تا سال ۲۰۳۵، ساخت سامانه گسترده، یکپارچه و ملی هوشمند PNT را تکمیل خواهد کرد و کاربران جهانی بیدو می‌توانند پوشش کامل و قابل اطمینانی از خدمات PNT را دریافت کنند. بیدو در سال‌های اخیر وارد مرحله کلیدی کاربرد در مقیاس گسترده، توسعه صنعتی و جهانی شده است.

بیدو با صنایع مختلفی نظیر حمل‌ونقل، پیشگیری و کاهش بلایا، کشاورزی، جنگل‌داری، دام‌پروری و زیرساخت‌های برق و ارتباطات یکپارچه شده است. چین دستاوردهای بیدو را با جهان به اشتراک می‌گذارد و تولیدات، فناوری‌ها و خدمات مرتبط با بیدو  تاکنون در نیمی از کشورهای سراسر جهان به کارگرفته شده است.

منبع: chinadaily

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2288

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.