• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

هوآوی قدرت محاسباتی را برای توسعه هوش مصنوعی به کار می‌گیرد

  • کد خبر : 5982
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
هوآوی قدرت محاسباتی را برای توسعه هوش مصنوعی به کار می‌گیرد
منگ وانژو، رئیس دوره‌ای شرکت هوآوی که توسط ایالات متحده تحریم شده است، گفت که این غول مخابراتی از یک استراتژی جدید به نام "همه هوش" برای تبدیل شدن به ارائه‌دهنده کلیدی قدرت محاسباتی به منظور حمایت از توسعه هوش مصنوعی (AI) چین استفاده خواهد کرد.

منگ تاکید کرد که هدف این برنامه کمک به پیشرفت فناوری در چین، به عنوان یک تامین کننده زیرساخت کلیدی برای تسریع “تحول هوشمند” هزاران صنعت سنتی این کشور است. وی بدون ذکر جزئیات گفت که هواوی “یک جایگزین برای جهان” ارائه خواهد کرد.

جدیدترین گوشی هوشمند شرکت هوآوی به نام Mate 60 Pro که دارای تراشه پیشرفته‌ای است، با وجود تحریم‌های ایالات متحده قادر به دستیابی به سرعت ۵G است. این اتفاق احساسات ملی گرایانه را در چین برانگیخته و توجه دوباره به این غول مستقر در شنژن را جلب کرده است.

واشنگتن در می ۲۰۱۹ هوآوی را به لیست سیاه تجاری اضافه کرد و در سال ۲۰۲۰ محدودیت‌های صادراتی را علیه این شرکت تشدید کرد تا نیمه هادی‌های توسعه یافته یا تولید شده در هر نقطه از جهان با استفاده از فناوری ایالات متحده را پوشش دهد.

این محدودیت‌ها باعث شد تا کسب‌وکار تلفن‌های هوشمند هوآوی سقوط کند و این شرکت مجبور شود به جریان‌های درآمدی جدید، از جمله رایانش ابری و سایر مشاغل مرتبط با آن روی بیاورد. هواوی همچنین تمرکز خود را بر مشتریان صنعتی افزایش داده است، بطوریکه در یک رویداد سه روزه هوآوی کاربردهای فناوری‌های این شرکت را در صنایع مختلف از تولید گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و مالی به نمایش گذاشت.

منگ گفته است که هواوی یک پایگاه قدرت محاسباتی برای پاسخگویی به نیازهای متنوع هوش مصنوعی صنایع مختلف خواهد ساخت. او همچنین گفت هواوی از سازمان‌ها و صنایع در استفاده از داده‌ها و دانش تخصصی خود برای توسعه مدل‌های زبانی بزرگ پشتیبانی می‌کند.

سخنرانی رئیس دوره‌ای شرکت هوآوی در ماه آوریل، نشان می‌دهد که این شرکت خصوصی مصمم است حضور خود را در بازار داخلی چین گسترش دهد.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5982

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.