• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

هوآوی در جستجوی حوزه‌های رشد جدید از طریق هوش مصنوعی

  • کد خبر : 1152
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
هوآوی در جستجوی حوزه‌های رشد جدید از طریق هوش مصنوعی
هوآوی اعلام کرده در میانه تحریم‌های آمریکا (که کسب و کار تلفن‌های هوشمندش را با مشکلاتی مواجه نموده)، در حال اجرای یک پروژه پرورش خوک با کمک هوش مصنوعی است.

سایر غول‌های فناوری از جمله جی‌دی.کام، نت‌ایز و علی بابا هم سعی دارند فناوری‌های جدید را به صنعت عظیم پرورش خوک چین، که نیمی از خوک‌های تمام جهان را تولید می‌کند، عرضه نمایند.

در شرایطی که تحریم‌های تجاری آمریکا کسب و کار تلفن‌های هوشمند هوآوی، غول فناوری چینی را با چالشی جدی مواجه کرده است، این شرکت در تلاش برای یافتن حوزه‌های رشد جدید، قصد دارد به صنعت پرورش خوک وارد شود.

این اقدام هوآوی، که بزرگ‌ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی جهان و بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌های همراه هوشمند در چین است، نشان می‌دهد که شرکت بعد از قطع دسترسی‌اش به تراشه‌ها و سایر فناوری‌های آمریکایی مانند خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل، همچنان به دنبال یافتن منابع درآمد جدید است. هوآوی برای حفظ توان رقابتی برند ارزان قیمت خود یعنی آنر، در ماه نوامبر آن را به فروش رساند.

این شرکت هم اکنون در حال ورود به چندین حوزه جدید از جمله خدمات ابری، خودروهای هوشمند و محصولات پوشیدنی و همچنین ارتقای فناورانه صنایع سنتی مانند استخراج زغال سنگ و پرورش خوک است.

همچنین رن ژنگفی، بنیانگذار و مدیر عامل هوآوی اخیرا اعلام کرد که این شرکت یک آزمایشگاه هوشمند نوآوری در بخش معادن را در تائی‌یوان (مرکز قطب زغال سنگ شمال چین در استان شانشی) افتتاح نموده است.

به گفته رن، هوآوی برنامه “خوداتکایی در تولید” موسوم به نانیوان (Nanniwan) را آغاز کرده است که بر اساس آن شرکت در حوزه‌های استخراج زغال سنگ، آهن و فولاد و موسیقی سرمایه‌گذاری می‌کند و حضور خود در حوزه‌های محصولات مصرفی که از قبل در آنها فعالیت داشته (مانند تلویزیون، رایانه و تبلت) را نیز گسترش می‌دهد.

رن می‌گوید که برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی خیلی بعید است، ولی شرکت می‌تواند بدون وابستگی به فروش تلفن همراه هم دوام بیاورد.

نانیوان در فرهنگ کمونیستی چین نماد خوداتکایی است. در اوایل دهه ۱۹۴۰، نیروهای نظامی تحت هدایت حزب کمونیست توانستند زمینی بایر را در شهر نانیوان (در شمال غربی استان شاآنشی) به مزارعی پربار تبدیل نموده و از محاصره اقتصادی اعمال شده توسط ژاپن در جنگ جهانی دوم جان به در ببرند.

بخش محصولات پوشیدنی هوآوی هم تمرکز بر تحقیق و توسعه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده است و ماه قبل از سه برنامه تحقیقاتی سلامت‌محور در حوزه مدیریت فشار خون، دمای بدن و بیماری عروق کرونر قلب رونمایی کرد. به نظر می‌رسد که شرکت سعی دارد عقب ماندگی خود نسبت به شیائومی (که دومین تولید کننده بزرگ محصولات پوشیدنی در جهان بعد از اپل است) را جبران نماید.

خودروهای هوشمند عرصه دیگری است که مورد توجه هوآوی قرار گرفته و این غول فناوری در آوریل ۲۰۱۹ اعلام کرد که قصد دارد به یک تامین کننده زیرساخت‌های این حوزه تبدیل شود. یک ماه بعد، بخش خودروهای هوشمند شرکت به‌طور رسمی تاسیس گردید. در ماه نوامبر این بخش با واحد محصولات مصرفی ادغام شد تا تحت هدایت ریچارد یو چنگدونگ (معمار اصلی رشد و پیشرفت هوآوی و عامل مطرح شدن آن به عنوان یکی از رهبران بین‌المللی بازار تلفن‌های هوشمند طی دو دهه گذشته) قرار گیرد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1152

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.